Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Ferrari

Ferrari

Italská automobilka založená roku 1939 Enzem Ferrari. Její vozy prosluly elegancí a jsou považovány za symbol luxusu, ty závodní pak rychlosti. Stáj Scuderia Ferrari je k roku 2017 nejstarším dosud aktivním F1 týmem a s 16 poháry konstruktérů a 15 tituly mistra světa pro její piloty též nejúspěšnějším. Závodili za ni např. Mario Andreti, Alain Prost či Michael Schumacher.

97. 312T5 – Trakař Ferrari

Příběh Formule 1
Problém byl v tom, že Ferrari se právě chystalo vstoupit do jedné ze svých nejtemnějších fází. Scheckterův titul mistra světa v poháru jezdců byl posledním, který tým získal na dalších dlouhých.....

96. Sezóna 1979

Příběh Formule 1
Jody Scheckter byl stejně starý a stejně houževnatý jako Gilles Villeneuve. Dokázal se však oproti Gillesovi na věci soustředit a dívat z širšího úhlu pohledu. O svém kolegovi tenkrát řekl: „Gilles.....

95. Neřízená střela Gilles Villeneuve

Příběh Formule 1
Čím tvrdší a otrlejší se snaží jedinec nebo kolektiv být, tím je to horší, když pak vstoupí na scénu emoce a sentimentální stránka věci. Villeneuvea provázely nadměrné emoce od začátku až do konce......

82. Ground efekt a jeho následky

Příběh Formule 1
Výzkumníci a inženýři převzali kontrolu nad Formulí 1. Pokud jste je neměli, nemělo význam se účastnit. Nic už nešlo nechat pouze na řidiči a doufat, že zvítězí pouhý vrozený talent. Byli to vědci,.....

81. Milované i nenáviděné turbomotory

Příběh Formule 1
Hlavní řídící orgán motoristického sportu (FIA) a odborový svaz konstruktérů (FOCA) měly tak velké obavy z příchodu řádně fungujících turbomotorů, že v listopadu roku 1979 svolali speciální meeting,.....

76. Věční rivalové

Příběh Formule 1
Niki Lauda byl bezpochyby impozantní pilot. Měl na kontě pět vítězství v sezóně 1975 a devět vítězství v kvalifikaci. A i přes zdánlivě odtažité chování byl také velmi oblíbený. Nelson Piquet ho.....

75. Poslední musí do McLarenu

Příběh Formule 1
Na začátku sezóny 1976 Huntovi nabídl sedačku samotný McLaren. McLaren, vítěz poháru konstruktérů ze sedmdesátého čtvrtého v čele s Emersonem Fittipaldim, byl, dokonce i tehdy, symbolem zdravého.....

67. Nástup peněz, nástup komerce

Příběh Formule 1
Fittipaldiho vzhled definitivně odrážel ledabylá sedmdesátá léta. A jak se toto desetiletí rozvíjelo, byla ve vzduchu spolu s marihuanou stále více cítit i směsice velkého byznysu a velkých peněz......

64. Smrt jako poslední závodník

Příběh Formule 1
A jak si v té době vedli Rindtovi soupeři a spolubojovníci? Jackie Stewart byl dočasně poněkud vynechaný z bojů o přední pozice v o mnoho horším March 701. Jacky Ickx ve Ferrari 312B se zlepšoval......

59. Z belgické trati do anglické nemocnice

Příběh Formule 1
Další závod se jel v belgickém Spa. Pršelo tak hodně, že viditelnost na trati byla nulová. Jackie Stewart zajel dobrou kvalifikaci a s jeho P261 do závodu startoval z velmi působivého třetího místa......

57. Budoucnost jménem McLaren

Příběh Formule 1
McLaren začal psát svou budoucnost. Vyrobili první vůz pro závody Grand Prix - McLaren-Cosworth M7A. Každý, kdo měl šanci ten vůz vidět, souhlasil s tím, že byl extrémně důkladný, skvěle navržený,.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

36. „Ze závodního auta chci být vystřelený…“

Příběh Formule 1
Bravura, okázalost a arogance byly charakteristiky Mossova stylu jízdy, které nakonec obměkčily Enza Ferrariho a přiměly ho k bezmocnému obdivu. Roku 1961 řekl Mossovi: „Potřebuji Tě, řekni mi, jaký.....

32. Vítězná „sekačka na trávu“

Příběh Formule 1
Organizátoři závodů nejprve vůbec nechtěli pustit vůz na start. Mysleli si, že je to pouhý vtip. Nehledě na půvabné proporce, podivné dispozice a nekonvenční podvozek ze zakroucených trubek, byl.....

31. Malý hrdina s motorem vzadu

Příběh Formule 1
Hawthornova výhra v šampionátu z roku 1958 byla pro Brity velkou událostí. A aby také ne, vždyť jeden z jejich britských synů získal titul ve Formuli 1. Velký rozměr ale tato událost získala i.....

30. Smrt všechno změní

Příběh Formule 1
3. srpna 1958, při závodech na Nürburgringu, zemřel Peter Collins. Týmový manažer stáje Ferrari, Romolo Tavoni, doprovodil Hawthorna po závodě do nemocnice. Tam ležel Peter. Vypadal jako by spal......

29. Pan Pošetilý a pan Moss

Příběh Formule 1
Zpátky na trati, v roce 1955, figuroval Hawthorn uprostřed katastrofické nehody v Le Mans. Několik minut po tomto neštěstí se celý přepadlý svěřil se svými pocity Lanci Macklinovi. Macklin byl dalším.....

26. Zbytečná smrt šampióna

Příběh Formule 1
Psal se leden roku 1959 a nový světový šampión, Mike Hawthorn, byl právě oslavován na večeři Národního sportovního klubu za přítomnosti takových osobností, jakými byli Henry Cooper, Joe Davis, Donald.....

25. Sezóna 1958

Příběh Formule 1
Sezóna 1958 byla konečně a definitivně poslední sezonou pro Fangia. Fangio se s kariérou rozloučil v červenci na francouzské Grand Prix po lhostejném výkonu v nyní už hodně zastaralém Maserati 250F......

24. Poslední Maestrovo vítězství

Příběh Formule 1
Vraťme se na Nürburgring. Samotný Juan Manuel Fangio v minulosti, roku 1951, tvrdil, že je nemožné znát celou trať a udržet celých dvacetři kilometrů v hlavě a proto vytěsňuje z paměti všechny pomalé.....
← Předchozí 1 … 4 5 6 Následující →

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní