Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Ferrari

Ferrari

Italská automobilka založená roku 1939 Enzem Ferrari. Její vozy prosluly elegancí a jsou považovány za symbol luxusu, ty závodní pak rychlosti. Stáj Scuderia Ferrari je k roku 2017 nejstarším dosud aktivním F1 týmem a s 16 poháry konstruktérů a 15 tituly mistra světa pro její piloty též nejúspěšnějším. Závodili za ni např. Mario Andreti, Alain Prost či Michael Schumacher.

23. Starý lišák

Příběh Formule 1
Když Juan Manuel Fangio v srpnu roku 1957 v Nürburgringu získal své poslední a možná největší vítězství, všechny síly byly při něm (jak meteorologické tak i snad nadpřirozené), aby mu dopomohly.....

21. Enzovi synové

Příběh Formule 1
Velmi brzo na to zemřel ve Ferrari 246 i Peter Collins. Rychlý, pohledný a okouzlující Angličan, který navíc mluvil italsky, byl pro Enza Ferrariho jako vlastní syn. Enzův opravdový syn Dino zemřel.....

20. Smrt jménem Ferrari

Příběh Formule 1
Dokonce i Italové začali být se situací kolem Ferrari nespokojení. Z části kvůli tomu, jak bylo zacházeno s Fangiem, ale hlavně kvůli míře úmrtnosti jezdců týmu. Nejednalo se „jen“ o smrt oblíbeného.....

19. Ferrari a Fangio – krátkodobá vzájemná výpomoc v nouzi

Příběh Formule 1
V polovině padesátých let dvacátého století byl ale náhle tým v rozpadu. Předpisy Formule byly opět změněny. Z provizorní Formule 2 s obsahem dva litry byly náhle dvou a půl litrové vozy bez.....

18. Ferrariho piloti

Příběh Formule 1
V roce 1948 usedl Tazio Nuvolari, který se s Ferrarim už léta znal, za volant vozu 166S. 166S byl závodní a zároveň, v trochu jiné úpravě, sportovní vůz pro zákazníky. Nuvolari v něm jel závod Mille.....

17. Enzo Ferrari – vzpínající se černý hřebec

Příběh Formule 1
Nabízí se otázka, jak mohl Fangio vůbec vyhrát ročník 1956 ve Ferrari, vzhledem ke vskutku příšernému vztahu mezi ním a týmem! A jak se vlastně Ferrari dostalo do pozice týmu, za který chtěl Fangio.....

16. Tragédie v Le Mans

Příběh Formule 1
Motorový svět se jednoduše klaněl před mocí Němců a geniálním Fangiem. Na Velké ceně Německa v roce 1954 dojel minutu a půl před Gonzalesem a Hawthornem, kteří se dělili o druhé místo. Stejného roku.....

15. Rychlý jezdec

Příběh Formule 1
Jak velká část jeho úspěchu byla dobytá čistě díky psychologickému nátlaku, který vyvíjel na ostatní příjemnější lidi jako byl Peter Collins nebo Stirling Moss? Enzo Ferrari, muž s podobně velkým.....

14. Fangiovo celkové vyčerpání

Příběh Formule 1
Problém nastal v padesátém druhém roce, kdy Alfa vypadla ze závodů Grand Prix. Juan Manuel Fangio, nyní bez stáje, seděl se založenýma rukama celou polovinu sezóny. Potom udělal svou velkou chybu. Na.....

10. Se zatnutými zuby

Příběh Formule 1
Na scéně se objevila automobilka BRM (British Racing Motors). Její nástup se nyní jeví tak bizarní, až by se dalo říct zvláštně snový. Ostatní britští konstruktéři - McLaren, Williams a Lotus v.....

9. 1950 – rok automobilového úsvitu

Příběh Formule 1
Sezóna 1950 se stala prapradědečkem současné Formule 1. V tomto roce Mezinárodní automobilová federace (FIA) znovusjednotila automobilové závody Grand Prix a odložila stranou rozdílné názory.....
← Předchozí 1 … 5 6

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní