Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Ground efekt

Ground efekt

Neboli „přísavný efekt“, aerodynamický princip využívaný u závodních aut pro zvýšení přítlaku. Díky spodní straně auta, konstruované jako obrácené křídlo, vzniká pod vozem podtlak, čímž je přitahován k zemi. Poprvé jej využil Colin Chapman u vozu Lotus 78 roku 1977, dokonalosti pak dosáhl u vozu Lotus 79, tzv. wing car. Využívání ground efektu bylo roku 1982 v F1 kvůli bezpečnosti zakázáno, vozy byly totiž příliš rychlé v zatáčkách.

99. Vztekloun Gilles

Příběh Formule 1
Pravdou je, že Gilles Villeneuve se ne příliš dobře vyrovnával s tím vším tlakem. Bylo pěkné být lidovým hrdinou, ale Villeneuveovi bylo nyní třicet let a řídil vůz, který možná nikdy nebude správně.....

91. Opravdové vozy, opravdové osobnosti

Příběh Formule 1
Jestliže Alan Jones byl upjatý muž rodinného typu a Nelson Piquet nespoutaný svůdník žen, tak Prost byl (podle jedné z jeho kamarádek) velice romantický, erotický a velmi sexy. Na ženy, po kterých.....

82. Ground efekt a jeho následky

Příběh Formule 1
Výzkumníci a inženýři převzali kontrolu nad Formulí 1. Pokud jste je neměli, nemělo význam se účastnit. Nic už nešlo nechat pouze na řidiči a doufat, že zvítězí pouhý vrozený talent. Byli to vědci,.....

81. Milované i nenáviděné turbomotory

Příběh Formule 1
Hlavní řídící orgán motoristického sportu (FIA) a odborový svaz konstruktérů (FOCA) měly tak velké obavy z příchodu řádně fungujících turbomotorů, že v listopadu roku 1979 svolali speciální meeting,.....

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní