Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Maserati

Maserati

Italská stáj Formule 1 aktivní v letech 1950–1957 fungující pod automobilkou Maserati. Její vozy startovaly na 56 GP, získaly 9 vítězství a její piloti vybojovali 2 tituly mistra světa. Mezi její piloty patřili např. Juan Manuel Fangio či Stirling Moss. Stáj používala zejména vozy Maserati 4CLT a 250F. Poté, co kvůli financím tým v F1 skončil, jezdili s úspěšným Maserati 250F nadále i soukromníci.

23. Starý lišák

Příběh Formule 1
Když Juan Manuel Fangio v srpnu roku 1957 v Nürburgringu získal své poslední a možná největší vítězství, všechny síly byly při něm (jak meteorologické tak i snad nadpřirozené), aby mu dopomohly.....

19. Ferrari a Fangio – krátkodobá vzájemná výpomoc v nouzi

Příběh Formule 1
V polovině padesátých let dvacátého století byl ale náhle tým v rozpadu. Předpisy Formule byly opět změněny. Z provizorní Formule 2 s obsahem dva litry byly náhle dvou a půl litrové vozy bez.....

17. Enzo Ferrari – vzpínající se černý hřebec

Příběh Formule 1
Nabízí se otázka, jak mohl Fangio vůbec vyhrát ročník 1956 ve Ferrari, vzhledem ke vskutku příšernému vztahu mezi ním a týmem! A jak se vlastně Ferrari dostalo do pozice týmu, za který chtěl Fangio.....

16. Tragédie v Le Mans

Příběh Formule 1
Motorový svět se jednoduše klaněl před mocí Němců a geniálním Fangiem. Na Velké ceně Německa v roce 1954 dojel minutu a půl před Gonzalesem a Hawthornem, kteří se dělili o druhé místo. Stejného roku.....

15. Rychlý jezdec

Příběh Formule 1
Jak velká část jeho úspěchu byla dobytá čistě díky psychologickému nátlaku, který vyvíjel na ostatní příjemnější lidi jako byl Peter Collins nebo Stirling Moss? Enzo Ferrari, muž s podobně velkým.....

14. Fangiovo celkové vyčerpání

Příběh Formule 1
Problém nastal v padesátém druhém roce, kdy Alfa vypadla ze závodů Grand Prix. Juan Manuel Fangio, nyní bez stáje, seděl se založenýma rukama celou polovinu sezóny. Potom udělal svou velkou chybu. Na.....

10. Se zatnutými zuby

Příběh Formule 1
Na scéně se objevila automobilka BRM (British Racing Motors). Její nástup se nyní jeví tak bizarní, až by se dalo říct zvláštně snový. Ostatní britští konstruktéři - McLaren, Williams a Lotus v.....

9. 1950 – rok automobilového úsvitu

Příběh Formule 1
Sezóna 1950 se stala prapradědečkem současné Formule 1. V tomto roce Mezinárodní automobilová federace (FIA) znovusjednotila automobilové závody Grand Prix a odložila stranou rozdílné názory.....

8. Závody, válka, závody

Příběh Formule 1
Nabízí se otázka, jak rychle po takové katastrofě globálního rozměru, jakou byla druhá světová válka, je přijatelné znovu zahájit automobilové závody? Odpovědí na to bylo: „méně než jeden rok“......

4. Válka jako pohon vývoje automobilů i profesionálních závodů

Příběh Formule 1
Moderní závodní vozy se začaly objevovat dříve než by kdokoli čekal. A pokud válka dosáhla vůbec něčeho pozitivního, ať už to byl jen sebemenší krok k lepšímu, bylo to právě urychlení vývoje lehkých.....
← Předchozí 1 2 3

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní