Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  106. Japonský boj

106. Japonský boj

Sezóna pokračovala. Alain Prost a Ayrton Senna nasupeně jeden druhého přehlíželi v garážích McLarenu. Senna vyhrál tři po sobě jdoucí Grand Prix – San Marino, Monaco a Mexiko. Prost zabojoval, získal americkou, francouzskou a britskou Grand Prix a předvedl tak úžasnou mazanost a houževnatost. Zpátky v roce 1982 nebyl ubohý Gilles Villeneuve schopen se vyrovnat s Pironiho mravní zkažeností. Ztratil kontrolu sám nad sebou a následky byly fatální. Nicméně Prost ukázal, že je daleko tvrdší osobností. V době své další zářijové výhry v Monze byl úspěšně zpátky v boji o titul. Navíc měl v rukávu schovaných několik druhých míst, které připojil ke svým vítězstvím – na rozdíl od Sennova oslnivého, avšak nedůsledného výčtu vítězství v kvalifikacích, celkových výher, nedokončených závodů a bezbodových startů.

Na japonské Grand Prix v Suzuce měl Prost svůj třetí titul téměř v kapse. Na scéně byla cítit přítomnost velkého tlaku. Prost krátce před závodem popíchl Sennu klasickým úšklebkem o tom, že je rozmazlený spratek. Ayrton Senna musel jednoznačně v závodě zvítězit, pokud chtěl získat šanci na to, aby ukradl svému stájovému kolegovi titul. Jak se ukázalo, byl ve vynikající formě. V kvalifikaci zajel o sekundu a půl rychleji než byl Prostův druhý čas. A navzdory mizernému startu a zpackané zastávce v pit stopech, se ještě notnou část před koncem závodu dokázal probojovat polem a dostat ze zpátky za Prosta. Cítil, že mu osud jde vstříc a jeho genialita pracovala naplno. Jasně před sebou viděl blyštící se titul. Pak se ale všechno náhle pokazilo. Senna, který se chystal psát dějiny, provedl výpad s cílem předjet Prosta v zatáčce, ten se posunul, aby tak uchránil svou pozici a Senna, naprosto věřící ve svou výhodu, to odmítl vzdát. Auta přišla do kontaktu a oba řidiči vyjeli z trati. Prost, který si myslel, že je po všem, vylezl ze svého vozu a nedbale se coural zpátky ke garážím. Senna to ovšem viděl jinak. S vášnivost jemu vlastní se vrátil zpátky na trať, dojel do pit-stopu, nechal si vyměnit čumák vozu, vrhl se zpátky do závodu a vyhrál ho. Druhý skončil absolutně ohromený Alessandro Nannini jedoucí v Benettonu.

Senna byl ale poté diskvalifikován za neprojetí zatáčky v kole nehody a vítězství v závodě bylo připsáno Nanninimu. Senna si stěžoval u FIA. Ta znovu potvrdila diskvalifikaci a za jeho vinu na nehodě a chování během celé sezóny mu na šest měsíců pozastavila licenci a udělila pokutu v hodnotě 100 000 amerických dolarů. Prostovi tak zůstal jeho třetí titul a ještě více se upevnila jeho nenávist vůči Sennovi, o němž tehdy řekl: „Je to muž, který žije a přemýšlí pouze a jenom o závodění. Vzdal se všeho ostatního, veškerých lidských vztahů. Cítí se jako pod samotnou boží ochranou a je schopný vzít na sebe jakkoliv velké riziko, protože si myslí, že je nesmrtelný.“

Témata Alain Prost, Alessandro Nannini, Ayrton Senna, Benetton, Gilles Villeneuve
Předchozí
San Marino 1989, Prost a Senna
105. Aura tajemna, aura zrady
Následující
Alain Prost a Ayrton Senna, Suzuka 1990
107. Nárazy povoleny

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní