Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  12. Pan Neubauer

12. Pan Neubauer

Na počátku padesátých let byl obnovený a nově vypadající tým značky Mercedes stále ještě pouhou a matnou spekulací nebo chcete-li, jakýmsi nervózním očekáváním z předválečných let. Nicméně v roce 1954 už bylo všechno jinak. Každý už věděl, čeho je Mercedes schopen. V rozsahu několika let vytvořil výjimečné závodní vozy. Měl jedny z nejlepších pilotů, ne-li ty úplně nejlepší na světě. A měl za sebou finanční zázemí. Tým byl moderní a velmi dobře organizovaný. V jeho čele stál manažer, jehož jméno ještě dnes vzbuzuje pocit jakéhosi nervózního úžasu – Alfred Neubauer.

Neubauer si vybudoval svou pověst ve třicátých letech. Postupně si získal přízeň osobností jako byl Von Brauchitsch, Carraciola nebo Fagioli. Také ale doslova ječel na lidi, kteří se mu připletli do cesty. Svou robustní postavou si probíjel cestu na trati i v garážích. Někdy tam jen tak nehybně postával v obrovském kabátu, který vypadal jako stan, se sbírkou stopek pověšených kolem krku. Pro okolní svět byl předvídatelným arogantním Němcem. Pro jezdce byl jako kvočna schraňující svá kuřátka, protože dokázal vzít odpovědnost i sám na sebe. V takzvanou nultou hodinu stál na startovní čáře a povzbudivě prováděl svou vlastní verzi startovního povelu. Na prstech a palci své pravé ruky odpočítával poslední sekundy – ‘pět, čtyři, tři, dva, jedna, start‘. Řízení, řád a organizace byly vším. I přesto byl relativně šetrný, co se týče příkazů v týmu. Jestliže se řidič dostal do týmu Mercedes, byl automaticky dostatečně dobrý na to, aby mohl závodit a měla by mu být ponechána volnost samostatně se rozhodovat. Pokud si kterýkoliv z řidičů Mercedesu vybudoval dostatečné vedení v závodě (například náskok jedné minuty), jeho týmoví kolegové ho nesměli atakovat. Mohli se pokusit ho předjet pouze v případě, že k tomu byli výslovně instruováni. Výjimkou byly pouze komplexnější týmové strategie. V těchto případech pak Neubauer dával jezdcům složitější a komplexnější pokyny svými pověstnými červenými a černými vlaječkami. Držel je přísně v rozdílných výškách, a tím udával jezdcům pokyny – zpomalit, zrychlit, držet si pozici. Zbytek svého času trávil Neubauer kreslením rozsáhlých tabulek s rozvrhem sezóny. Tým Mercedes provozoval jak sportovní závodní auta, tak Formule 1.

A jak trávil Neubauer volné chvíle? Byl znám tím, že jedl. Dopřával si ohromné porce jídla a jen samotná snídaně byla jakási těžce stravitelná kombinace chleba, boloňských párků, čaje a Jamajského rumu. Byl ve své práci výjimečný. A když se po dvaceti letech Mercedes vrátil k závodění, Neubauer se ke svému prospěchu ani v nejmenším nezměnil, snad jen kromě několika dalších nadbytečných centimetrů v pase.

Témata Alfred Neubauer, Mercedes-Benz
Předchozí
BRM V16, Mays, Silverstone
11. První poválečný závod Formule 1 a zatracený prokletý motor
Následující
Juan Manuel Fangio, Mercedes-Benz W 196R
13. Auto s velkým M a Fangio s velkými X

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní