Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  6. Jak Nuvolari porazil Třetí říši

6. Jak Nuvolari porazil Třetí říši

28. července roku 1935 na okruhu v Nurburgringu Tazio Nuvolari porazil jak Mercedes, tak Auto Union. Ten den řídil již beznadějně zastaralou Scuderia Ferrari Alfa Romeo P3 a dokázal vyhrát i po totálně zpackaném pit stopu. Před očividně nacionalistickým tři sta tisícovým davem diváků předvedl výkon, při kterém zostudil mnohem výkonější a dokonalejší německé vozy. Na startu stál v první řadě závodního pole. Přibližně v polovině trati se probojoval přes Rosemayera, řídícího Auto Union, a Carraciolu, jedoucího v Mercedesu na první pozici.

Předvídal, že bude potřebovat více paliva pro druhou část závodu a zajel do depa, aby ho doplnil. V tu chvíli se palivové čerpadlo v servisním boxu Alfy porouchalo. Místo aby palivo vytékalo rychle a pod tlakem muselo být sléváno ručně z konví. Mezi mechaniky bylo cítit napětí a ozývaly se nadávky. Servisní zastávka trvala přes dvě minuty. Když Nuvolari vjížděl zpátky na trať, propadl se na šestou pozici a Němci byli daleko před ním. A tak přišel čas, aby rudý ďábel ukázal, co umí. Jako první v historii okruhu zajel kolo pod jedenáct minut. Začal se dotahovat na nově vedoucího Manfreda von Brauchitsche v Mercedesu. Snižoval jeho náskok o dvacet sekund na kolo. Byla to jízda na hranici šílenství. Mercedes nebral situaci vůbec vážně a byl okázale uvolněný. Když oba jezdci vjížděli do posledního kola závodu, měl von Branchitsch více než půlminutový náskok, dostatek paliva na dojetí do cíle a žádné známky mechanických problémů na jeho Mercedesu W25.

Nuvolari jel od začátku na tvrdších gumách s vyšším vzorkem, což ho během jeho stíhací jízdy posunulo na meze nezničitelnosti. Teď už mohl Von Brauchitsch v dálce za sebou vidět Alfu, absurdní ale neotřesitelnou. Von Brauchitsch byl znám pod jízlivým pseudonymem „die Pechvogel – Smolař“. Tuto přezdívku si vysloužil díky své schopnosti prohrát v závodech, ve kterých mohl být naprosto jasně první. Tento závod v Nürburgringu měl zaručeně v kapse, stačilo jen dojet. Přesto s hrůzou sledoval, jak se jeho zadní pneumatiky jednoduše rozpadají. Byl to důsledek síly jeho motoru, měkčích gum a Nuvolariho nelítostného nátlaku. Von Brauchitsch nedokázal jet rychleji než pouhých 60 kilometrů za hodinu a Nuvolariho a poté i Hanse Stucka tak v slzách musel pustit před sebe. Tazio Nuvolari se stal vítězem závodu a jeho výhra byla později pojmenována největším vítězstvím všech dob.

Davy diváků bezradně přihlížely zaskočeni úžasem. Nejdříve zavládlo hrobové ticho a potom přirozený sportovní duch Němců zvítězil nad jejich šokem z téměř nemožné prohry a Nuvolarimu se dostalo nádherného přivítání. Takto alespoň popsal atmosféru po závodě MotorSport. Mezi diváky byl přítomen i Adolf Hitler a velitel motoristických sborů Adolf Hühnlein. Hühnlein zrušil svůj projev a odmítl mít cokoli dočinění s Nuvolariho vítězným vystoupením na pódiu. Kdosi vyhrabal starou ošuntělou italskou vlajku a vyvěsil ji, Němci neměli k zahrání ani italskou hymnu. Nuvolari organizátory upozornil, že si s sebou vždy vozí gramofonovou desku s nahrávkou Marcia Reale (Královská Fanfára, která byla oficiální hymnou Italského království mezi lety 1861 a 1946) a nabídl jim, že jí můžou přehrát. A skutečně mu ji zahráli.

Témata Alfa Romeo, Bernd Rosemeyer, Manfred von Brauchitsch, Mercedes-Benz, Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari
Předchozí
1937 Avus, Mercedes-Benz
5. Báječní muži na hodně děsivých strojích
Následující
Tazio Nuvolari, Auto-Union Type D, 1938 Grand Prix Donington Park
7. Budoucnost patří silným vozům

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní