Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  62. Jackie Stewart a Jochen Rindt

62. Jackie Stewart a Jochen Rindt

V roce 1969 Jackie Stewart vyhrál španělskou Grand Prix. V té době měl již na svém kontě výhru v Kyalami z Jihoafrické Grand Prix. Stewart tak dával jasně najevo svůj záměr získat titul. Roku 1968 k tomu měl velmi blízko a v roce 69 si ho pojistil vítězstvím v šesti z jedenácti závodů šampionátu. Zároveň tak zajistil slávu mezinárodnímu vozu Matra-Ford MS80 (francouzské šasi, britský Ford Cosworth V8, a britský tým pod vedením Kennyho Tyrrella), který se stal prvním vozem francouzské výroby, který vyhrál pohár konstruktérů. Vozy Matra-Ford byly důkladně připraveny. A důkladně připravený byl i sám Stewart, který hodně dbal na předzávodní přípravu. Dlouho před začátkem závodu se věnoval meditaci. Představoval si sám sebe jako vyfukující se gumový míček, dokud se všechny jeho emoce úplně nerozplynuly. Představoval si muže udávajícího povel ke startu se startovním praporkem, jak ten praporek zvedá a jak ho pak nechá klesat. A sám sebe viděl ujíždět pryč ve stavu naprostého klidu. Jakmile došlo na samotný závod, Stewart projížděl první chaotickou zatáčkou s tak malým vzrušením nebo pocitem dramatu, jakoby byl po klidné silnici za městem.

Hluboce obdivoval Fangia pro jeho strategickou mazanost, bezvadnou techniku řízení a charismatické sebeovládání. Jak říkal Stewart: „Fangio byl velmistr našeho byznysu a každý, kdo v motoristickém sportu působil, to věděl.“ Duševní přehled, stabilní prostředí a odměřený přístup byly ve Stewartově světě vždy žádoucí.

Smrt Jochena Rindta v roce 1970 byla pro Jackieho Stewarta za hranicí snesitelnosti. Nebylo to jen proto, že byl Rindt mrtvý, nebo že byli se Stewartem kolegové v bláznivém světě automobilových závodů. Rindt byl součástí Stewartova mentálního a emocionálního myšlení. Stewart vysekl Rindtovi poklonu: „Byl to nejlepší jezdec, proti kterému jsem kdy za dobu své kariéry závodil.“ Stewart a Rindt byli velcí kamarádi a blízcí sousedé ve Švýcarsku. Jejich děti si spolu hrávaly. Okouzlující Nina Rindt a elegantní Helen Stewart tvořily působivé duo v padocích. Rindt byl také kouzelníkem Formule 2, přičemž si nechával prostor na to, aby se zapsal i do závodů Formule 1.

Svá učednická léta strávil v týmu Cooper a tam si vysloužil nelibý komentář od Rona Dennise, který byl v té době Rindtovým mechanikem. „Byl arogantní a nejednal s lidmi, tak jak by měl. Zejména s mechaniky.“ Následně strávil Rindt rok v Brabhamu, kde měl na něj konstruktér Ron Tauranac naopak úplně jiný názor. „Šlo nám to spolu skvěle. Peněz nebylo moc, a tak jsme sdíleli po většinu roku jeden pokoj. Byl to dobrý chlapík.“ Oba názory měly něco do sebe. Rindt byl rychlý a věděl to o sobě. Byl opravdu arogantní, nosil v sobě zášť vůči ostatním lidem a byl chorobně horlivý, zbavit se kohokoliv, kdo by se postavil proti němu. Současně byl ale zábavný a byl dobrým společníkem. A pokud jste byli na jeho straně, resp. pokud jste byli Jackie Stewart, byl i oddaným přítelem. Byl ambiciózní a proslule známý svou touhou po titulu mistra světa. Dokonce uvažoval, že by odešel z přívětivého týmu Brabham a podepsal smlouvu se zneklidňujícím potenciálem týmu Lotus. A neskončilo jen u uvažování.

Témata Brabham, Cooper-Climax, Ford-Cosworth, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Juan Manuel Fangio, Lotus, Matra, Ron Dennis
Předchozí
Jackie Stewart, 1969
61. Smrt patří na trať, bezpečnost ne
Následující
Jochen Rindt, 1970 British GP
63. Vousy musí dolů

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní