Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Alberto Ascari

Alberto Ascari

Syn Antonia Ascariho, slavného předválečného závodníka. V letech 1952 a 1953 se stal mistrem světa F1 ve stáji Ferrari. Začínal jako motocyklový závodník, poté jezdil za Maserati, Ferrari a Lanciu. Byl proslulý svým opatrným stylem jízdy a pověrčivostí. Je držitelem mnoha F1 rekordů, například nejvyššího procenta výher v jedné sezóně (75 %). Zemřel v roce 1955 při testovací jízdě v Monze.

1953 – S kocovinou o závod

Podivuhodné závody
24 hodin Le Mans, 13. června 1953 Ve vytrvalostním závodě, jako je Le Mans, přeje štěstí připraveným. Jezdci musí být na vrcholu fyzické kondice, mít čistou hlavu a ty nejpohotovější reakce. Co však.....

Giannino Marzotto

Legendy motorsportu
Bratři Marzottovi byli klasickým příkladem gentlemanů za volantem. Mladí šlechticové byli rychlí a bohatí – jejich otcem byl hrabě Gaetano, hlava Marzotto Group, společnosti s téměř 200letou tradicí,.....

Luigi Villoresi

Legendy motorsportu
Jméno Luigi Villoresi je pevně spojeno s Milánem, kde se “Gigi” 16. května 1909 narodil. Pocházel z bohaté rodiny a ve svých 22 letech si tak mohl dovolit začít závodit. Se svým bratrem Emiliem.....

Piero Taruffi

Legendy motorsportu
Piero Taruffi jezdil hlavou a kilometry na trati zdolával spíše rozvážným než divokým tempem. Kvalifikovaný inženýr vždy musel mít svůj stroj dokonale připravený, v čemž patřil mezi nejlepší. Mezi.....

Wolfgang von Trips

Legendy motorsportu
Německý hrabě Wolfgang von Trips se za svoji krátkou kariéru stihl v F1 zúčastnit 29 Velkých cen, dvě z nich vyhrál a celkem získal šest umístění na pódiu. Wolfgang Alexander Albert Eduard.....

Mike Hawthorn

Legendy motorsportu
John Michael Hawthorn byl prvním britským jezdcem, který se stal mistrem světa ve Formuli 1. Podařilo se mu to v roce 1958. Po získání titulu oznámil konec kariéry, jelikož byl hluboce zasažen smrtí.....

Juan Manuel Fangio

Legendy motorsportu
Ve spoustě ohledů byl Juan Manuel Fangio obyčejný muž, ve kterém se odrážel jeho prostý původ, ale přesto na něm bylo něco zvláštního, což během své kariéry neustále prokazoval. Syn italského.....

Alberto Ascari

Legendy motorsportu
Alberto Ascari se narodil 13. července 1918 v Miláně. Závodění měl odjakživa v krvi - jeho otcem byl slavný jezdec Antonio Ascari, který zemřel při Velké ceně Francie v roce 1925. Alberto začínal.....

José Froilán González

Legendy motorsportu
José Froilán González se v roce 1951 zapsal do historie Ferrari, když zajistil týmu historicky první vítězství v mistrovství světa F1. Během svého devítiletého působení v F1 startoval ve 26 Velkých.....

Louis Chiron

Legendy motorsportu
Jméno Louise Chirona je úzce spjato s Monakem, kde se tento legendární jezdec 3. srpna 1899 narodil. Řídit se naučil už jako malý kluk, za první světové války působil nejprve ve francouzském pluku,.....

Giuseppe Farina

Legendy motorsportu
Jedna z největších italských legend, Giuseppe "Nino" Farina, se narodil 30. června 1906 v Turíně. Absolvoval místní univerzitu a díky titulu z oblasti mechanického inženýrství mu přezdívali il.....

Antonio Ascari

Legendy motorsportu
Antonio Ascari byl odvážným jezdcem plným odhodlání, který se vždy snažil posouvat hranice možností. Byl však také známý tím, že někdy riskoval možná až příliš. Narodil se 15. září 1888 v Bonferraro.....

120. Rodinné prokletí

Příběh Formule 1
V letech 1996 a 1997 se vítězem šampionátu jezdců stali synové slavných závodníků z předchozí generace. První rok se mistrem světa stal Damon Hill a v následujícím roce získal titul Jacques.....

52. Bezpečnost až na posledním místě

Příběh Formule 1
Ty skutečně ošemetné druhořadé okruhy, na kterých se v padesátých letech jezdily svérázné neoficiální závody šampionátu, byly postupem času vyřazeny. Problémem ale zůstávalo to, že okruhy, které se.....

51. Obávaná Monza

Příběh Formule 1
Jméno Monza je zřejmě jedním z nejmocnějších a nejpůsobivějších slov ve světě automobilových závodů. A je k tomu opravdu dobrý důvod. Stejně jako Spa a Nürburgring má tento okruh ohromný historický.....

20. Smrt jménem Ferrari

Příběh Formule 1
Dokonce i Italové začali být se situací kolem Ferrari nespokojení. Z části kvůli tomu, jak bylo zacházeno s Fangiem, ale hlavně kvůli míře úmrtnosti jezdců týmu. Nejednalo se „jen“ o smrt oblíbeného.....

19. Ferrari a Fangio – krátkodobá vzájemná výpomoc v nouzi

Příběh Formule 1
V polovině padesátých let dvacátého století byl ale náhle tým v rozpadu. Předpisy Formule byly opět změněny. Z provizorní Formule 2 s obsahem dva litry byly náhle dvou a půl litrové vozy bez.....

18. Ferrariho piloti

Příběh Formule 1
V roce 1948 usedl Tazio Nuvolari, který se s Ferrarim už léta znal, za volant vozu 166S. 166S byl závodní a zároveň, v trochu jiné úpravě, sportovní vůz pro zákazníky. Nuvolari v něm jel závod Mille.....

9. 1950 – rok automobilového úsvitu

Příběh Formule 1
Sezóna 1950 se stala prapradědečkem současné Formule 1. V tomto roce Mezinárodní automobilová federace (FIA) znovusjednotila automobilové závody Grand Prix a odložila stranou rozdílné názory.....

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní

BESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswy