Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Enzo Ferrari

Enzo Ferrari

(1898–1988) Italský automobilový závodník, závodní manažer, zakladatel stáje Scuderia Ferrari a automobilky Ferrari, známý i pod přezdívkou Il Commendatore. Ve 20. letech závodil za Alfu Romeo, roku 1929 založil Scuderii Ferrari jako její odnož. Byl geniálním inženýrem, roku 1948 založil automobilku Ferrari, jejíž vozy prosluly elegancí, a ty závodní zejména rychlostí.

Mike Hawthorn

Legendy motorsportu
John Michael Hawthorn byl prvním britským jezdcem, který se stal mistrem světa ve Formuli 1. Podařilo se mu to v roce 1958. Po získání titulu oznámil konec kariéry, jelikož byl hluboce zasažen smrtí.....

Antonio Brivio

Legendy motorsportu
Markýz Antonio Brivio patřil k nejlepším jezdcům předválečných let, nejen v rámci Itálie, ale v celosvětovém měřítku. Patří k hrstce řidičů - spolu s Nuvolarim, Varzim, Biondettim, Taruffim a Mossem.....

Giuseppe Farina

Legendy motorsportu
Jedna z největších italských legend, Giuseppe "Nino" Farina, se narodil 30. června 1906 v Turíně. Absolvoval místní univerzitu a díky titulu z oblasti mechanického inženýrství mu přezdívali il.....

Peter Collins

Legendy motorsportu
Angličan Peter Collins se narodil 6. listopadu 1931 a vyrůstal v Kidderminsteru ve Worcestershire. Collins byl jedním z největších gentlemanů motorsportu a možná právě proto se nikdy nestal mistrem.....

Michele Alboreto

Legendy motorsportu
Michele Alboreto byl jedním z talentů, které objevil Ken Tyrrell. Fakt, že měl Ken pro nadějné jezdce dobré oko, dokazuje Alboretiho druhé místo v Mistrovství světa Formule 1 v roce 1985, vítězství.....

Luigi Chinetti

Legendy motorsportu
Luigi Chinetti byl jedním z nejúspěšnějších jezdců vytrvalostních závodů své generace a byl to právě on, kdo se nejvíce zasloužil o zavedení značky Ferrari v USA. Později také založil velmi úspěšný.....

Tazio Nuvolari

Legendy motorsportu
Tou úplně největší italskou legendou je pravděpodobně Tazio Nuvolari. Fantastický pilot závodních aut i motocyklů, který během své kariéry posbíral nespočet prvenství, včetně 16 Velkých cen, dvou.....

101. Vrátím Ti to v Belgii..

Příběh Formule 1
Který z nich to špatně pochopil? Pironi nebo Villeneuve? Za nějaký čas do toho vstoupil i samotný Ferrari. Tvrdil, že jeho názor je ten, že si Pironi špatně vyložil význam signální tabule a že plně.....

98. Opravdu těžce vybojované vítězství

Příběh Formule 1
Všechno bylo proti němu. Jeho auto stále ještě nemělo potřebný výkon a bylo stále ještě téměř neovladatelné. Gilles startoval ze sedmého místa a před sebou měl vozy Renault, McLaren Williams, všechny.....

97. 312T5 – Trakař Ferrari

Příběh Formule 1
Problém byl v tom, že Ferrari se právě chystalo vstoupit do jedné ze svých nejtemnějších fází. Scheckterův titul mistra světa v poháru jezdců byl posledním, který tým získal na dalších dlouhých.....

96. Sezóna 1979

Příběh Formule 1
Jody Scheckter byl stejně starý a stejně houževnatý jako Gilles Villeneuve. Dokázal se však oproti Gillesovi na věci soustředit a dívat z širšího úhlu pohledu. O svém kolegovi tenkrát řekl: „Gilles.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

36. „Ze závodního auta chci být vystřelený…“

Příběh Formule 1
Bravura, okázalost a arogance byly charakteristiky Mossova stylu jízdy, které nakonec obměkčily Enza Ferrariho a přiměly ho k bezmocnému obdivu. Roku 1961 řekl Mossovi: „Potřebuji Tě, řekni mi, jaký.....

30. Smrt všechno změní

Příběh Formule 1
3. srpna 1958, při závodech na Nürburgringu, zemřel Peter Collins. Týmový manažer stáje Ferrari, Romolo Tavoni, doprovodil Hawthorna po závodě do nemocnice. Tam ležel Peter. Vypadal jako by spal......

21. Enzovi synové

Příběh Formule 1
Velmi brzo na to zemřel ve Ferrari 246 i Peter Collins. Rychlý, pohledný a okouzlující Angličan, který navíc mluvil italsky, byl pro Enza Ferrariho jako vlastní syn. Enzův opravdový syn Dino zemřel.....

20. Smrt jménem Ferrari

Příběh Formule 1
Dokonce i Italové začali být se situací kolem Ferrari nespokojení. Z části kvůli tomu, jak bylo zacházeno s Fangiem, ale hlavně kvůli míře úmrtnosti jezdců týmu. Nejednalo se „jen“ o smrt oblíbeného.....

19. Ferrari a Fangio – krátkodobá vzájemná výpomoc v nouzi

Příběh Formule 1
V polovině padesátých let dvacátého století byl ale náhle tým v rozpadu. Předpisy Formule byly opět změněny. Z provizorní Formule 2 s obsahem dva litry byly náhle dvou a půl litrové vozy bez.....

18. Ferrariho piloti

Příběh Formule 1
V roce 1948 usedl Tazio Nuvolari, který se s Ferrarim už léta znal, za volant vozu 166S. 166S byl závodní a zároveň, v trochu jiné úpravě, sportovní vůz pro zákazníky. Nuvolari v něm jel závod Mille.....

17. Enzo Ferrari – vzpínající se černý hřebec

Příběh Formule 1
Nabízí se otázka, jak mohl Fangio vůbec vyhrát ročník 1956 ve Ferrari, vzhledem ke vskutku příšernému vztahu mezi ním a týmem! A jak se vlastně Ferrari dostalo do pozice týmu, za který chtěl Fangio.....

15. Rychlý jezdec

Příběh Formule 1
Jak velká část jeho úspěchu byla dobytá čistě díky psychologickému nátlaku, který vyvíjel na ostatní příjemnější lidi jako byl Peter Collins nebo Stirling Moss? Enzo Ferrari, muž s podobně velkým.....
← Předchozí 1 2 3 Následující →

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní