Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Juan Manuel Fangio

Juan Manuel Fangio

(1911–1995) Argentinský pilot Formule 1, v níž byl aktivní v letech 1950–1951 a 1953–1958. Startoval za týmy Alfa Romeo, Ferrari, Maserati a Mercedes na 51 GP, 24 z nich vyhrál. 47 let držel rekord v počtu titulů mistra světa (5), 2krát skončil druhý. Je prvním argentinským závodníkem, jenž vyhrál GP Argentiny, a to dokonce 4krát. Je považován za jednoho z nejlepších a nejúspěšnějších pilotů F1.

Giuseppe Farina

Legendy motorsportu
Jedna z největších italských legend, Giuseppe "Nino" Farina, se narodil 30. června 1906 v Turíně. Absolvoval místní univerzitu a díky titulu z oblasti mechanického inženýrství mu přezdívali il.....

Tony Brooks

Legendy motorsportu
Tony Brooks nejspíš nebude mezi prvními jmény, která vás napadnou při vzpomínání na poválečné hrdiny automobilového závodění. Možná nebyl tak úspěšný, jako jeho britští vrstevníci Mike Hawthorn nebo.....

Masten Gregory

Legendy motorsportu
Masten Gregory se narodil 29. února 1932 v Kansas City. Ve svých jednadvaceti zdědil značné rodinné jmění. Jeho prvním autem byl Allard a v listopadu 1952 s ním stál na startu svého prvního závodu v.....

Peter Collins

Legendy motorsportu
Angličan Peter Collins se narodil 6. listopadu 1931 a vyrůstal v Kidderminsteru ve Worcestershire. Collins byl jedním z největších gentlemanů motorsportu a možná právě proto se nikdy nestal mistrem.....

131. Senna versus Schumacher

Příběh Formule 1
Abychom se pokusili dát nějakou perspektivu Schumacherově historii, vrátíme se k Sennovi. Ayrton Senna považoval za přijatelné změnit touhu po vítězství na něco jako svatou válku. Zdálo se, že.....

119. Bezpečný sport?

Příběh Formule 1
Ayrton Senna byl pohřben v São Paulu a Brazílie za něj držela tři dny smutku. Následně bylo zjištěno, že Senna utratil většinu svého osobního jmění za snahu zlepšit životní podmínky pro sociálně.....

83. Pilot století …

Příběh Formule 1
Kdo si myslíte, že byl v roce 2000 vyhlášen populárním automobilovým magazínem Racer nejlepším pilotem století? Hádali byste taková jména jako Nuvolari, Fangio, Caracciola, Moss, Clark, Stewart,.....

62. Jackie Stewart a Jochen Rindt

Příběh Formule 1
V roce 1969 Jackie Stewart vyhrál španělskou Grand Prix. V té době měl již na svém kontě výhru v Kyalami z Jihoafrické Grand Prix. Stewart tak dával jasně najevo svůj záměr získat titul. Roku 1968 k.....

52. Bezpečnost až na posledním místě

Příběh Formule 1
Ty skutečně ošemetné druhořadé okruhy, na kterých se v padesátých letech jezdily svérázné neoficiální závody šampionátu, byly postupem času vyřazeny. Problémem ale zůstávalo to, že okruhy, které se.....

34. Plechovka jménem Lotus

Příběh Formule 1
Stirling Moss jezdil nyní tak dobře, jako ještě nikdy předtím, ale i přesto se mu nepodařilo vyhrát celý světový šampionát. V roce 1958 prohrál o jeden bod s Mikem Hawthornem; v roce 1959 skončil.....

25. Sezóna 1958

Příběh Formule 1
Sezóna 1958 byla konečně a definitivně poslední sezonou pro Fangia. Fangio se s kariérou rozloučil v červenci na francouzské Grand Prix po lhostejném výkonu v nyní už hodně zastaralém Maserati 250F......

24. Poslední Maestrovo vítězství

Příběh Formule 1
Vraťme se na Nürburgring. Samotný Juan Manuel Fangio v minulosti, roku 1951, tvrdil, že je nemožné znát celou trať a udržet celých dvacetři kilometrů v hlavě a proto vytěsňuje z paměti všechny pomalé.....

23. Starý lišák

Příběh Formule 1
Když Juan Manuel Fangio v srpnu roku 1957 v Nürburgringu získal své poslední a možná největší vítězství, všechny síly byly při něm (jak meteorologické tak i snad nadpřirozené), aby mu dopomohly.....

22. Zelené peklo

Příběh Formule 1
Okruh Nürburgring, jižně od Kolína nad Rýnem, položený ve vrchovině Eifel, byl vybudován ve dvacátých letech dvacátého století. Tento téměř třiadvaceti kilometrový okruh měl více než sto sedmdesát.....

20. Smrt jménem Ferrari

Příběh Formule 1
Dokonce i Italové začali být se situací kolem Ferrari nespokojení. Z části kvůli tomu, jak bylo zacházeno s Fangiem, ale hlavně kvůli míře úmrtnosti jezdců týmu. Nejednalo se „jen“ o smrt oblíbeného.....

19. Ferrari a Fangio – krátkodobá vzájemná výpomoc v nouzi

Příběh Formule 1
V polovině padesátých let dvacátého století byl ale náhle tým v rozpadu. Předpisy Formule byly opět změněny. Z provizorní Formule 2 s obsahem dva litry byly náhle dvou a půl litrové vozy bez.....

17. Enzo Ferrari – vzpínající se černý hřebec

Příběh Formule 1
Nabízí se otázka, jak mohl Fangio vůbec vyhrát ročník 1956 ve Ferrari, vzhledem ke vskutku příšernému vztahu mezi ním a týmem! A jak se vlastně Ferrari dostalo do pozice týmu, za který chtěl Fangio.....

16. Tragédie v Le Mans

Příběh Formule 1
Motorový svět se jednoduše klaněl před mocí Němců a geniálním Fangiem. Na Velké ceně Německa v roce 1954 dojel minutu a půl před Gonzalesem a Hawthornem, kteří se dělili o druhé místo. Stejného roku.....

15. Rychlý jezdec

Příběh Formule 1
Jak velká část jeho úspěchu byla dobytá čistě díky psychologickému nátlaku, který vyvíjel na ostatní příjemnější lidi jako byl Peter Collins nebo Stirling Moss? Enzo Ferrari, muž s podobně velkým.....

14. Fangiovo celkové vyčerpání

Příběh Formule 1
Problém nastal v padesátém druhém roce, kdy Alfa vypadla ze závodů Grand Prix. Juan Manuel Fangio, nyní bez stáje, seděl se založenýma rukama celou polovinu sezóny. Potom udělal svou velkou chybu. Na.....
← Předchozí 1 2 3 Následující →

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní