Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Legendy motorsportu  /  Michele Alboreto

Michele Alboreto

Michele Alboreto byl jedním z talentů, které objevil Ken Tyrrell. Fakt, že měl Ken pro nadějné jezdce dobré oko, dokazuje Alboretiho druhé místo v Mistrovství světa Formule 1 v roce 1985, vítězství ve 24 hodin Le Mans z roku 1997 a 12 hodin na Sebringu o čtyři roky později.

Alboreti se narodil den před Štědrým dnem roku 1956 poblíž Milána a závodit začal ve svých 20 letech ve Formuli Monza. O dva roky později se posunul do F3 a vyhrál italské mistrovství. Za dalších dvanáct měsíců se stal evropským šampionem. Těmito úspěchy upoutal pozornost Tyrrella, který ho pozval do svého týmu v F1. Oproti ostatním týmům však Tyrrellům chybělo turbo a auta byla slabá a nespolehlivá. Michele šestkrát nedojel a jeho nejlepším výsledkem bylo deváté místo v Holandsku.

V roce 1982 byl Alboreti již zkušenějším jezdcem a výsledky začaly pomalu přicházet. V Brazílii a na Long Beach skončil těsně pod stupni vítězů, o dva týdny později si s 011-Ford připsal první významné umístění, kterým bylo třetí místo v Imole za Pironim a Villeneuvem. Svou první výhru v seriálu MS v kariéře Alboreti získal v posledním závodě sezóny v Las Vegas. Je také historicky jeho posledním vítězem, následující rok byl totiž závod ze seriálu vyřazen. Aboreti v sezóně získal celkem 25 bodů a o celkové sedmé místo se podělil s Francouzem Patrickem Tambayem. Ani další sezónu Tyrrell nekoupil motory s turbem a slušné výsledky tedy získával jen díky Alboretiho umění. Nejvýraznějším momentem sezóny bylo jeho vítězství v Detroitu, kde sice startoval až ze šesté pozice, ale technicky dokonalou jízdou dokázal všechny soupeře v silnějších autech porazit.

Netrvalo dlouho a přišla nabídka od Enza Ferrariho, kterému se líbil Alboretiho styl a jeho skromná povaha. Obě strany se brzy dohodly a Michele se stal prvním italským jezdcem týmu z Marenella po jedenácti letech. Hned v prvním podniku sezóny v Brazílii se s Ferrari 126C4 kvalifikoval do první řady, ale ze závodu musel odstoupit. V jižní Africe dojel až jedenáctý, ale v následujícím závodě v Belgii na okruhu Zolder Ital kraloval. Získal pole position a závod vedl od startu do cíle. Stal se navíc prvním Italem, který od roku 1966 vyhrál závod F1. Do konce sezóny Michele přidal třetí místo v Rakousku a dvě druhá v Monze a Nürburgringu, kde v prvním případě nestačil jen na Laudu a ve druhém na Prosta. Na konci této sezóny mu patřilo již celkové čtvrté místo.

V roce 1985 Alboreto patřil mezi vážné kandidáty na titul a nejužší špičku pole. V prvních dvou závodech dojel druhý a následoval nedokončený závod v Imole. V Monaku si jel pro vítězství, o které jej nakonec připravil defekt pneumatiky, a musel se spokojit s druhým místem. Pak ovšem konečně přišlo vítězství v Kanadě a v polovině sezóny Michele vedl pořadí o dva body před Alainem Prostem. Po výhře v Německu vypadalo vše dobře, následovaly ale problémy s autem a Alboreto poslední čtyři závody sezóny nedokončil. To znamenalo konec nadějí na titul, který si zajistil Prost a Michele se musel spokojit se stříbrem. Ve Ferrari zůstal další tři sezóny, ale nikdy se mu už takhle nedařilo. Vrátil se k Tyrrellu, ale po hádce a pouhých šesti závodech odešel. Ve Formuli 1 působil dalších několik sezón a jezdil např. za Arrows, Lola nebo Minardi. Tyto týmy ale mezi favority nepatřily a podle toho také vypadaly výsledky.

Michele přesedlal na sportovní auta a v roce 1997 za volantem Porsche WSC95 vyhrál spolu se Seveřany Tomem Kristensenem a Stefanem Johanssonem 24 hodin Le Mans. Vítězství na Sebringu dosáhl o čtyři roky později v Audi R8 s krajanem Dindem Capellem a Francouzem Laurentem Aiellem. Po této výhře ale Alboretovi zbýval pouhý měsíc života. 24. dubna 2001 testoval Audi R8 v Německu na Lausitzringu, když praskla jedna z pneumatik a auto trefilo zeď. Alboreto na místě zemřel. Bylo mu 44 let.

Témata Alain Prost, Arrows, Audi, Enzo Ferrari, Ferrari, Lausitzring, Le Mans, Lola, Michele Alboreto, Porsche, Stefan Johansson, Tom Kristensen, Tyrrell
Předchozí
Hellé Nice, The Bugatti Queen
Hellé Nice
Následující
Tim Birkin
Tim Birkin

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní