Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Lotus

Lotus

Team Lotus, závodní tým britské automobilky Lotus, jenž ve Formuli 1 působil v letech 1958–1994. Jeho vozy odjely 489 GP, 74 jich vyhrály. Má na kontě 7 pohárů konstruktérů a 6 mistrovských titulů. Jezdili za něj např. Stirling Moss, Mario Andreti, Ayrton Senna či Jacky Ickx. Roku 1994 stáj zbankrotovala, Team Lotus se do F1 vrátil až v sezónách 2010–2011, od roku 2012 jezdí pod jménem Lotus F1.

75. Poslední musí do McLarenu

Příběh Formule 1
Na začátku sezóny 1976 Huntovi nabídl sedačku samotný McLaren. McLaren, vítěz poháru konstruktérů ze sedmdesátého čtvrtého v čele s Emersonem Fittipaldim, byl, dokonce i tehdy, symbolem zdravého.....

71. Osudný ročník 73

Příběh Formule 1
Lotus a McLaren se vypracovaly do pozice vynikajících britských konstruktérů. V tabulce řidičů se ale o žádnou britskou nadvládu nejednalo. V čele byla exotická jména jako Fittipaldi, Regazzoni,.....

70. „Veterán“ Lotus 72E

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi získal roku 1972 titul v Lotusu 72D. Následující rok byl pro tým Lotusu plný intenzivních hádek a bojů mezi Fittipaldim a Ronniem Petersonem. Jejich chaotické soupeření umožnilo.....

69. Nejmladší světový šampion

Příběh Formule 1
Mladý Emerson Fittipaldi nebyl úplně prvním Brazilcem, který kdy startoval v seriálu Formule 1. Tím mužem byl pravděpodobně v padesátých letech dvacátého století Hernando da Silva Ramos. Emerson byl.....

67. Nástup peněz, nástup komerce

Příběh Formule 1
Fittipaldiho vzhled definitivně odrážel ledabylá sedmdesátá léta. A jak se toto desetiletí rozvíjelo, byla ve vzduchu spolu s marihuanou stále více cítit i směsice velkého byznysu a velkých peněz......

66. Emerson Fittipaldi, první Brazilec v F1

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi byl první Brazilec, kterému se podařilo prorazit ve světě Formule 1. Vepsal se do historie Formule 1 i běžné mluvy řidičů. Hláška „Jezdíš jako Fittipaldi!“ vznikla na počest.....

63. Vousy musí dolů

Příběh Formule 1
Netrvalo to dlouho, než se Jochen Rindt a Colin Chapman dostali do rozepře. Po necelých šesti měsících v Lotusu se Rind rozhodl napsat Chapmanovi stížnost na křehkost vozů, ve kterých měl závodit......

62. Jackie Stewart a Jochen Rindt

Příběh Formule 1
V roce 1969 Jackie Stewart vyhrál španělskou Grand Prix. V té době měl již na svém kontě výhru v Kyalami z Jihoafrické Grand Prix. Stewart tak dával jasně najevo svůj záměr získat titul. Roku 1968 k.....

58. Ten druhý, ten lepší?

Příběh Formule 1
Jim Clark byl tragicky pryč ze scény a pozice „nejlepšího řidiče světa“ se uvolnila. A možná se uvolnila pro dalšího Skota – dalšího závodníka „v sukni“. Clark vyrůstal v Duns, západně od Berwicku.....

56. Módní trendy a nevítaná reklama

Příběh Formule 1
Ne že by v roce 1968 ještě nefungovalo komerční sponzorství, i v této době už ho bylo kolem závodů F1 spousty - firmy vyrábějící pneumatiky, benzínové a olejářské společnosti, výrobci zapalovacích.....

55. Červeno-zlatý Lotus

Příběh Formule 1
První představení této nové kombinace proběhlo na holandské Grand Prix v roce 1967. Graham Hill zvítězil v kvalifikaci, kterou zajel o tři sekundy rychleji, než o rok před tím. Závod vyhrál Jim Clark.....

54. Jedna éra končí, další začíná …

Příběh Formule 1
Jim Clark díky svým rychlým reflexům a výtečné schopnosti vyhodnocování situací přežil mnoho nehod a zvratů jak při závodění, tak i v životě. Byl si ale perfektně vědom toho, že smrt číhala všude.....

53. Smrt v dubnu 1968

Příběh Formule 1
Sedmý duben roku 1968 je opředený velkou sportovní tragédií. Za volantem Lotusu zemřel Jim Clark. Stalo se tomu tak při závodě Formule 2 v Hockenheimu. Při vyslovení Clarkova jména se vybaví řada.....

48. Úspěšné spojení pod značkou Lotus

Příběh Formule 1
Nebylo divu, že v tomto děsivém prostředí začal brát Chapman celkem dost prášků, jen aby se udržel na nohou. Jeden z jeho poručíků, Ron Hickman, řekl: „Colin byl naprosto otevřený, co se týče jeho.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

46. Clark a Chapman – bratři v triku

Příběh Formule 1
Je možné, že za touto změnou osobnosti mohl stát jeden člověk? Možné to skutečně je, a tím člověkem nebyl nikdo jiný než Colin Chapman. Tyto dva nemohli být nikdy odděleni, a to ani po smrti. Zkuste.....

45. Kolo za $150

Příběh Formule 1
V roce 1963 se Jim Clark poprvé s Lotusem účastnil závodu v Indianapolis. Tento závod rozpoutal horkou polemiku o konečném vítězi, kterým byl Parnelli Jones. Clark, jenž se umístil druhý, si nejenže.....

44. Pan Nerozhodný

Příběh Formule 1
Na trati a tedy i při řízení se Jim Clark pohyboval nenuceně a bez námahy s jakousi plynulostí, která se nedala popsat. Mimo trať byl ale jen stěží schopný se ráno obléknout. Dělalo mu problém si.....

43. „Když konstruktér s řidičem snídá…“

Příběh Formule 1
V roce 1963 už ale bylo vše jinak. Někteří historikové a fandové Formule 1 o tomto roce mluví jako o zemi zaslíbené. V ní kraloval Jim Clark, který bez problémů a velmi hladce převzal Mossovu.....

36. „Ze závodního auta chci být vystřelený…“

Příběh Formule 1
Bravura, okázalost a arogance byly charakteristiky Mossova stylu jízdy, které nakonec obměkčily Enza Ferrariho a přiměly ho k bezmocnému obdivu. Roku 1961 řekl Mossovi: „Potřebuji Tě, řekni mi, jaký.....
← Předchozí 1 2 3 4 Následující →

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní