Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Německá automobilka působící ve Formuli 1 jako konstruktér a dodavatel motorů pro jiné stáje. V F1 měla dva týmy, v letech 1954–1955 stáj Daimler-Benz AG a od roku 2010 tým Mercedes-AMG. Patří mezi nejúspěšnější konstruktéry a týmy v nejvyšší soutěži, k roku 2017 drží 3 poháry konstruktérů. Jezdili za něj např. Stirling Moss, Juan Manuel Fangio, Nico Rosberg, Michael Schumacher či Lewis Hamilton.

16. Tragédie v Le Mans

Příběh Formule 1
Motorový svět se jednoduše klaněl před mocí Němců a geniálním Fangiem. Na Velké ceně Německa v roce 1954 dojel minutu a půl před Gonzalesem a Hawthornem, kteří se dělili o druhé místo. Stejného roku.....

14. Fangiovo celkové vyčerpání

Příběh Formule 1
Problém nastal v padesátém druhém roce, kdy Alfa vypadla ze závodů Grand Prix. Juan Manuel Fangio, nyní bez stáje, seděl se založenýma rukama celou polovinu sezóny. Potom udělal svou velkou chybu. Na.....

13. Auto s velkým M a Fangio s velkými X

Příběh Formule 1
Mluvíme-li o poválečných vozech, tak musíme zmínit Mercedesy W196s. Měly atmosférické, dvou a půllitrové řadové osmiválcové motory se vstřikováním. Tyto vozy byly silné, spolehlivé, nádherně vyrobené.....

12. Pan Neubauer

Příběh Formule 1
Na počátku padesátých let byl obnovený a nově vypadající tým značky Mercedes stále ještě pouhou a matnou spekulací nebo chcete-li, jakýmsi nervózním očekáváním z předválečných let. Nicméně v roce.....

7. Budoucnost patří silným vozům

Příběh Formule 1
Vozy Auto Union a Mercedes se ale velmi rychle dostaly zpět ke slovu. S blížícím se začátkem druhé světové války se nemilosrdně střídaly o vítězství ve světovém šampionátu. Auto Union získal titul v.....

6. Jak Nuvolari porazil Třetí říši

Příběh Formule 1
28. července roku 1935 na okruhu v Nurburgringu Tazio Nuvolari porazil jak Mercedes, tak Auto Union. Ten den řídil již beznadějně zastaralou Scuderia Ferrari Alfa Romeo P3 a dokázal vyhrát i po.....

5. Báječní muži na hodně děsivých strojích

Příběh Formule 1
Majitelé Auto Union a Mercedes, v té době podporovaní nacisty, přišli na to, jak přeskočit konkurenci. V polovině třicátých let dvacátého století si mezi sebou rozdělili roční státní dotaci v hodnotě.....

4. Válka jako pohon vývoje automobilů i profesionálních závodů

Příběh Formule 1
Moderní závodní vozy se začaly objevovat dříve než by kdokoli čekal. A pokud válka dosáhla vůbec něčeho pozitivního, ať už to byl jen sebemenší krok k lepšímu, bylo to právě urychlení vývoje lehkých.....
← Předchozí 1 2 3

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní