Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  130. Kolo na kolo

130. Kolo na kolo

Skličujícím faktem ale bylo, že ostuda pro Michaela Schumachera nic neznamenala. Ve skutečnosti jí využíval jako strategickou výhodu pro dosažení důležitosti. Odmítl nechat se odstrčit kvůli své veřejné degradaci. Probojovával si tedy cestu z boxů, nejhorší možné startovní pozice vůbec, a dojel si pro páté místo v Monaku, okruhu, na kterém je předjíždění téměř nemožné a startovní pozice je tedy vším. Byl to velkolepý výkon, ukázka nepolevující řidičské mentality, která tak imponovala Stirlingu Mossovi a která byla vlastní všem velkým řidičům – potřeba stále bojovat, posunovat se výše a nikdy se nepodrobit osudu. Schumacher byl tedy nestydatý, nezkrotný, brilantní a v pozoruhodném věku třiceti sedmi let stále ještě tak rychlý, jako nikdo jiný.

Na poslední Grand Prix před svojí čtyřletou pauzou – v Brazílii v říjnu 2006 – to udělal znovu, jen o něco razantněji a bez diskuzí. V té době se rozhodl skončit se závoděním ve Formuli 1. Až do japonské Grand Prix měl šanci získat svůj v pořadí osmý titul mistra světa. Při tomto závodě v Suzuce mu však selhal motor a Schumacher oznámil: „Tento rok mi to nebylo souzeno”, i přesto, že s obrovským štěstím a přízní osudu měl ještě malou šanci v São Paulo titul získat. To se ovšem nestalo a Schumacher si tak nepřipsal osmý titul světového šampiona – místo toho, Fernando Alonso, všemi oblíbený nový favorit, získal svůj druhý.

Schumacher v kvalifikaci dojel na slabém desátém místě. Nicméně si ale začal probíjet cestu závodním polem směrem vpřed. Pak ale píchnul gumu a musel se dopotácet do boxů, kde si užil velice pomalou, jedenácti sekundovou zastávku, než se mohl vrátit zpátky na trať. Byl absolutně poslední a hrozilo, že ho jeho pětadvacetiletý týmový kolega a vedoucí jezdec závodu, Felipe Massa, předjede o celé kolo. Pak ale Michael předvedl své kvality a genialitu. Jednoduše odmítl být poražen. Z naprosto poslední pozice na trati se poctivě probojoval přes outsidery (Sato, Speed, Albers) a pak přes Barrichella, Fisichella a Raikkonena. Zajel nejrychlejší kolo závodu a přibližoval se na dosah třetímu Jensonu Buttonovi a na druhém místě jedoucímu Fernandu Alonsovi. Pak se ale objevila šachovnicová vlajka a závod byl u konce. Byl to jednoduše vynikající, dokonce velkorysý výkon a požitek pro fanoušky a kus čisté a geniální jízdy jako takové.

A vypadalo to, že i sám Schumacher si to užil. „Dnes jsme jeli v úžasném autě“, řekl, buď aby tak projevil uznání i Massovi a jeho výkonu v druhém Ferrari, nebo proto, že o sobě mluvil v první osobě množného čísla jako jeho veličenstvo. “Tyhle souboje kolo na kolo jsou nejlepšími momenty Formule 1. Zejména když před sebou vidíte otevírající se trať, jedete v dobrém autě, dotahujete se na svého soupeře a jste připraveni na předjetí. Normálně si přejete, aby už byl závod za vámi, ale dnes by se mi líbilo, kdyby byl o něco delší.“ Vypadalo to, že se konečně dostatečně zklidnil na to, aby jezdil, protože ho to bavilo, a ne protože by chtěl ještě vylepšit svou už tak přespříliš samolibou pověst a přidat nějakou další stříbrnou trofej do své sbírky. Opět to vypadalo, že má v sobě i humánní stránku. Jednoho to až nutilo přirovnat to k pasáži z Macbetha: nic v jeho závodnickém životě pro něj nebylo tak osudné, jako když ho opustil.

Témata Felipe Massa, Fernando Alonso, Ferrari, Jenson Button, Michael Schumacher
Předchozí
Fernando Alonso a Michael Schumacher, Monaco 2006
129. Palec dolů
Následující
Ayrton Senna a Michael Schumacher
131. Senna versus Schumacher

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní