Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Příběh Formule 1  /  137. Schumacher out, Alonso in

137. Schumacher out, Alonso in

V roce 2006 Michael Schumacher odešel do prvního důchodu a řekl: „Neumím si představit, že bych měl energii a motivaci pro další roky“. Vítězem šampionátu se stal Fernando Alonso. Byl prvním Španělem, který v roce 2005 vyhrál titul v mistrovství světa jezdců. Nyní, ve věku dvaceti pěti let, se stal nejmladším jezdcem, který kdy vyhrál dva šampionáty po sobě. Byl dobrý, o tom nebylo pochyb. Po mládežnickém úspěchu v nevyhnutelných motokárách se dostal k řízení vozu Formule 1 a jednalo se o testovací jízdu pro Minardi. Okamžitě byl rychlejší než ostatní zkušení řidiči. V roce 2001 se jako nejmladší řidič všech dob na startu závodu Formule 1 představil na australské Grand Prix. Přehoupl se rok 2003 a Alonso se za volantem Renaultu na maďarské Grand Prix stal nejmladším řidičem, který kdy vyhrál Velkou cenu. Rok 2004 byl celkově o Schumacherově vyhlazovací válce proti zbytku světa. Ale v roce 2005, za pomoci rafinované strategie a cílevědomého odhodlání, se Fernando stal nejmladším světovým šampionem. Pak památně prosazoval svůj pohled na věc: „Španělsko není zemí se závodní kulturou Formule 1, musíme bojovat sami, krůček po krůčku, abychom dosáhli úspěchu.“

Následující ročník byl ještě více napínavý. Schumacher se chystal na moment své finální slávy a Alonsovi se přestávalo dařit. V říjnu 2006 prohlásil: „Celý tým je oslabený, kromě hrstky těch, kteří nechtějí, abych získal post číslo jedna. Několik dalších je spokojených, protože jsme v soutěži týmů pokořili Ferrari“, dodal, chmurně narážejíc na fakt, že Renault chtěl v první řadě získat titul v poháru konstruktérů a až na druhém místě vítězství v šampionátu mezi řidiči. „Nepomáhají mi tak, jak by mohli.“ Renault mrazivě odpověděl: „Ve vztahu mezi Alonsem a týmem není vůbec žádný problém. Bylo ovšem jasné, že Fernando, je typem šampiona, který si je vědom svých vlastních kvalit a nebude setrvávat někde, kde není naplno uznávaný.

Nakonec Alonso získal svůj druhý titul a ihned poté odešel s respektem do McLarenu, který ale zažíval v té době strašné časy. Britský tým si nepřipsal ani jedinou výhru. To bylo poprvé od roku 1956, co se něco takového stalo: jak Williams, tak McLaren se ani jeden nedokázali dostat v té sezóně na nejvyšší stupínek pro vítěze. Což bylo ukazatelem toho, jak se svět změnil. Británie byla stále ještě centrem dění pro Formuli 1 a možná 3 500 lidí bylo ve Spojeném království přímo zaměstnáno v týmech Formule 1, přičemž 600 z nich zaměstnával sám Renault. Ovšem kurážná a individualizovaná tradice tzv. garážistů ztělesněná v Brabhamu, Lotusu, Tyrrellu, Marchi, McLarenu a Williamsu pomalu umírala. Ve vzduchu byla cítit revoluce.

Témata Fernando Alonso, Ferrari, McLaren, Michael Schumacher, Renault
Předchozí
Hermann Tilke
136. Moderní závodní tratě
Následující
Fernando Alonso, Kimi Raikonnen a Lewis Hamilton, 2007
138. Nová krev Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní