Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Legendy motorsportu  /  Wolfgang von Trips

Wolfgang von Trips

Německý hrabě Wolfgang von Trips se za svoji krátkou kariéru stihl v F1 zúčastnit 29 Velkých cen, dvě z nich vyhrál a celkem získal šest umístění na pódiu.

Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips se narodil 4. května 1928 v Kolíně nad Rýnem. Jako malý začínal s motorkami, postupně závodil v několika menších národních sériích a v roce 1955 se vypracoval na pozici rezervního jezdce Mercedes-Benz. Toho roku stál v Le Mans u trati, když trosky z SLR týmového kolegy Pierre Levegha zabily 83 diváků. O tři měsíce později již byl von Trips plnohodnotným členem týmu a získal druhé místo v Tourist Trophy v Irsku.

V roce 1956 po něm sáhlo Ferrari a Wolfgang se zařadil mezi hvězdy jako Juan Manuel Fangio, Peter Collins a další. V roce 1957 společně s Alfonsem de Portagem, Collinsem a Castelottim vyhrál ve Ferrari 290 MM 1000km Buenos Aires a útočil také na vítězství v posledním ročníku Mille Migli. Ale Enzo Ferrari chtěl, aby zvítězil Piero Taruffi. Taruffi toho měl v závodě dost a jeho auto mělo problémy s převodovkou, ale von Trips mu výhru přenechal.

Pak přišel debut v F1 v Monze, kde hrabě řídil Lancii-Ferrari D50. Hned v tréninku měl s autem problémy a do závodu nakonec ani nenastoupil. Do konce sezony získal alespoň třetí místo ve Venezuele, společně s krajanem Wolfgangem Seidelem.

Von Trips exceloval v roce 1958 ve světovém mistrovství sportovních aut, když získal druhé místo v 1000km Buenos Aires a třetí místa v Targa Florio a ADAC 1000km na Nürburgringu a Ferrari získalo další týmový titul. Němec mezitím startoval i v F1 a nejlepším umístěním pro něj bylo výborné třetí místo ve Francii s Dinem 246. Pro tým z Maranella to ale přesto byla černá sezona, protože při nehodách zahynuli Peter Collins a Luigi Musso.

V příští sezoně to Wolfgang zkoušel u Porsche a s 718 RSK dojel společně s Jo Bonnierem druhý v Tourist Trophy. Přispěl tak k nečekanému sesazení Ferrari z trůnu, které se na konci sezony dělilo právě s Porsche o druhé místo, a mistrem se stal Aston Martin.

V roce 1960 se však k Ferrari vrátil a s 250 TR se mu opět dařilo v 1000km Buenos Aires, kde dojel druhý. Další stříbrné umístění zaznamenal v Targa Florio a pomohl Ferrari k titulu. Von Trips se také začal výrazněji prosazovat v F1 a na konci sezony mu patřilo dělené šesté místo.

V roce 1961 už byl Wolfgang ostříleným jezdcem a dařilo se mu ve Formuli 1 i ve sportovních autech, kde získal druhé místo ve dvanáctihodinovce na Sebringu a první v Targa Florio. V F1 si to o titul světového šampiona rozdával s Američanem Phillem Hillem. Von Trips získal svá dvě vítězství právě v této sezoně, když vyhrál Velké ceny USA a Británie, vždy právě před Hillem. Ten vyhrál zase v Belgii, kde zbylo druhé místo na hraběte.

Před závodem v Monze 10. září von Trips vedl celkové pořadí a k titulu mu stačilo dojet na třetím místě. Kvalifikoval se na pole position, ale hned ve druhém kole měl před zatáčkou Parabolica kolizi s Lotusem Jima Clarka. Von Tripsovo Dino trefilo zadek Clarkova auta, které skončilo v hodinách. Skotovi se nic nestalo. Ferrari ovšem vyletělo z trati, vyhodilo von Tripse ven a ten utrpěl smrtelná zranění. Auto poté vletělo mezi diváky a zabilo dalších jedenáct lidí.

Wolfgang se tak zařadil do nešťastného seznamu jezdců, kteří přišli v Monze o život. Mezi ty nejznámější patří Albeto Ascari, Jochen Rindt a Ronnie Peterson. Závod nakonec vyhrál Hill a získal titul, o pouhý bod před von Tripsem.

Hrabě von Trips před svou smrtí zřídil motokárovou trať v Kerpenu v Německu, kde začínali například bratři Schumacherové.

Témata Alberto Ascari, Alfonso de Portago, Enzo Ferrari, Eugenio Castellotti, Ferrari, Jo Bonnier, Jochen Rindt, Juan Manuel Fangio, Lancia, Le Mans, Luigi Musso, Mercedes-Benz, Michael Schumacher, Mille Miglia, Monza, Nürburgring, Peter Collins, Phil Hill, Piero Taruffi, Pierre Levegh, Porsche, Ralf Schumacher, Ronnie Peterson, Sebring, Targa Florio
Předchozí
Clemente Biondetti
Clemente Biondetti
Následující
Piero Taruffi
Piero Taruffi

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní

BESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswy