Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Watkins Glen

Watkins Glen

Závodní okruh v americkém New Yorku zbudovaný roku 1956. Původně se v oblasti jezdili silniční závody, roku 1948 např. GP Watkins Glen. Dnešní GP verze tratě má 5,4 km a 11 zatáček. Okruh je oblíbený u fanoušků i řidičů a hostil řadu sérií, např. World Sportscar Championship, Trans-Am, Can-Am, IndyCar či závody NASCARu, 20 let (1961–1980) se na něm jezdila též GP Spojených států v rámci F1.

John Watson

Legendy motorsportu
John Marshall Watson je jedním z hrstky irských vítězů Velké ceny Formule 1. Úspěšnou kariéru prožil i v závodech sportovních aut. Narodil se 4. května 1946 v Belfastu. Johnův otec byl úspěšným.....

Gilles Villeneuve

Legendy motorsportu
Kanaďan Gilles Villeneuve - otec Jacqua Villeneuva - byl nejlépe znám pro svoji neuvěřitelnou rychlost, houževnatost a odhodlání. Vždy jezdil naplno, nikdy se nevzdával a dokázal z auta dostávat.....

Richie Ginther

Legendy motorsportu
Paul Richard (Richie) Ginther se narodil 5. srpna 1930 v Granada Hills v Kalifornii a původně pracoval ve společnosti Douglas Aircraft. Cesta k závodění vedla přes budoucího mistra světa F1 Phila.....

Jackie Stewart

Legendy motorsportu
Jackie Stewart, celým jménem John Young Stewart, se narodil V Dumbartonu ve Skotsku 11. června 1939. Kromě tří titulů mistra světa ve Formuli 1 a 27 vítězných cen se také velkou měrou zasloužil o.....

Mario Andretti

Legendy motorsportu
Kariéra Maria Andrettiho je dechberoucím výčtem úspěchů, jejichž počtem se nemůže chlubit v automobilovém závodění nikdo jiný. Mezi ty nejvýraznější tituly patří mistrovství světa F1 v roce 1978,.....

Innes Ireland

Legendy motorsportu
Innes Ireland byl muž s ohromným talentem a odvahou, který měl všechny předpoklady pro získání titulu mistra světa. Většinu kariéry však jezdil s auty, která se nedokázala vyrovnat jeho schopnostem a.....

Tony Brooks

Legendy motorsportu
Tony Brooks nejspíš nebude mezi prvními jmény, která vás napadnou při vzpomínání na poválečné hrdiny automobilového závodění. Možná nebyl tak úspěšný, jako jeho britští vrstevníci Mike Hawthorn nebo.....

Emerson Fittipaldi

Legendy motorsportu
Emerson Fittipaldi byl jezdecký génius překypující talentem podpořeným strategickým myšlením. Patří k nejlepším jezdcům historie Formule 1. Stal se dvojnásobným mistrem světa F1, vyhrál 14 Velkých.....

96. Sezóna 1979

Příběh Formule 1
Jody Scheckter byl stejně starý a stejně houževnatý jako Gilles Villeneuve. Dokázal se však oproti Gillesovi na věci soustředit a dívat z širšího úhlu pohledu. O svém kolegovi tenkrát řekl: „Gilles.....

85. Americké peníze, neamerický sport

Příběh Formule 1
Když vezmete v úvahu, jak moc přispěli Ford, Firestone, Goodyear, Texaco, Esso, Mobil, Champion Spark Plugs a další velká jména v průběhu let do F1, je na tom všem něco protichůdného. Tolik miliónů.....

71. Osudný ročník 73

Příběh Formule 1
Lotus a McLaren se vypracovaly do pozice vynikajících britských konstruktérů. V tabulce řidičů se ale o žádnou britskou nadvládu nejednalo. V čele byla exotická jména jako Fittipaldi, Regazzoni,.....

66. Emerson Fittipaldi, první Brazilec v F1

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi byl první Brazilec, kterému se podařilo prorazit ve světě Formule 1. Vepsal se do historie Formule 1 i běžné mluvy řidičů. Hláška „Jezdíš jako Fittipaldi!“ vznikla na počest.....

63. Vousy musí dolů

Příběh Formule 1
Netrvalo to dlouho, než se Jochen Rindt a Colin Chapman dostali do rozepře. Po necelých šesti měsících v Lotusu se Rind rozhodl napsat Chapmanovi stížnost na křehkost vozů, ve kterých měl závodit......

57. Budoucnost jménem McLaren

Příběh Formule 1
McLaren začal psát svou budoucnost. Vyrobili první vůz pro závody Grand Prix - McLaren-Cosworth M7A. Každý, kdo měl šanci ten vůz vidět, souhlasil s tím, že byl extrémně důkladný, skvěle navržený,.....

50. Změna je život, okruh je změna

Příběh Formule 1
Je jasně, co se se všemi starými těmito okruhy stalo. S tím jak se zrychlily závodní vozy se musely přizpůsobit i podmínky pro závodění. Tratě musely mít lepší rozložení, lepší povrch, více prostoru.....

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní