Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Stirling Moss

Stirling Moss

Bývalý britský automobilový závodník a pilot Formule 1, kde působil v letech 1951–1961 např. u stájí Mercedes Benz, Maserati či Cooper. Odjel 66 GP, 16 vyhrál. Často je označován za „největšího pilota F1, jenž se nikdy nestal mistrem světa“: 4krát skončil v mistrovském žebříčku na 2. místě a 3krát na 3. příčce. Závodil i v mnoha jiných kategoriích, z celkových 529 závodů vyhrál 212krát.

Peter Collins

Legendy motorsportu
Angličan Peter Collins se narodil 6. listopadu 1931 a vyrůstal v Kidderminsteru ve Worcestershire. Collins byl jedním z největších gentlemanů motorsportu a možná právě proto se nikdy nestal mistrem.....

Jo Bonnier

Legendy motorsportu
Švédský jezdec Jo Bonnier nebyl jen závodníkem, během svého nedlouhého života působil také jako prezident Asociace řidičů a provozoval vlastní galerii umění. Vysoký Seveřan, který byl dobře znám pro.....

Jack Brabham

Legendy motorsportu
Děda Australana Jacka Brabhama byl Londýňan, který do Austrálie emigroval v roce 1885. Budoucí legenda Formule 1 se narodila v Huntsville na předměstí Sydney 2. dubna 1926. Mechanickými věcmi byl.....

138. Nová krev Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Příběh Formule 1
Nový McLaren MP-22 byl představen pro sezónu 2007 a vypadal nesrovnatelně lépe než jeho předchůdce z roku 2006: oslnivě stříbrný, vysoce aerodynamický a budící respekt. Tým McLaren, který jako takový.....

128. Rozporuplná osobnost

Příběh Formule 1
Na Schumacherově osobnosti se zdálo být něco zvláštního a rozporuplného. Na jednu stranu byl extrémně pracovitý, byl pravou inspirací pro zbytek týmu, vynikající jezdec, a prozatím skromný ve svém.....

123. Dva mladí kohouti a Hill

Příběh Formule 1
Schumacher a Villeneuve, dva mladí kohouti, se ve skutečnosti sblížili na předposledním závodě sezóny v Portugalsku. Villeneuve, ve stylu svého otce Gillese, předvedl fantastický manévr a po vnějším.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

40. Dříč Hill

Příběh Formule 1
Na konci roku 1962 se Stirling Moss, nejnadanější ze všech automobilových závodníků své doby, zotavoval z utrpěných zranění a byl smířený s tím, že nikdy za svou kariéru nezískal a ani nezíská titul.....

38. Žhavé stroje a krásné dámy

Příběh Formule 1
Mike Hawthorn, Peter Collins a Stirling Moss se přirozeně také obklopovali krásnými dívkami. Obrázek osobnosti automobilového závodníka se začal u široké veřejnosti stávat jistým symbolem a začal tak.....

36. „Ze závodního auta chci být vystřelený…“

Příběh Formule 1
Bravura, okázalost a arogance byly charakteristiky Mossova stylu jízdy, které nakonec obměkčily Enza Ferrariho a přiměly ho k bezmocnému obdivu. Roku 1961 řekl Mossovi: „Potřebuji Tě, řekni mi, jaký.....

35. Den závodu

Příběh Formule 1
V den závodu se nečekaně objevily další komplikace. Počasí bylo nezvykle horké, a tak měl Moss z karoserie sundané postranní panely. Lotus tím přišel o velký kus karoserie. Vypadal tak ještě o něco.....

34. Plechovka jménem Lotus

Příběh Formule 1
Stirling Moss jezdil nyní tak dobře, jako ještě nikdy předtím, ale i přesto se mu nepodařilo vyhrát celý světový šampionát. V roce 1958 prohrál o jeden bod s Mikem Hawthornem; v roce 1959 skončil.....

32. Vítězná „sekačka na trávu“

Příběh Formule 1
Organizátoři závodů nejprve vůbec nechtěli pustit vůz na start. Mysleli si, že je to pouhý vtip. Nehledě na půvabné proporce, podivné dispozice a nekonvenční podvozek ze zakroucených trubek, byl.....

31. Malý hrdina s motorem vzadu

Příběh Formule 1
Hawthornova výhra v šampionátu z roku 1958 byla pro Brity velkou událostí. A aby také ne, vždyť jeden z jejich britských synů získal titul ve Formuli 1. Velký rozměr ale tato událost získala i.....

29. Pan Pošetilý a pan Moss

Příběh Formule 1
Zpátky na trati, v roce 1955, figuroval Hawthorn uprostřed katastrofické nehody v Le Mans. Několik minut po tomto neštěstí se celý přepadlý svěřil se svými pocity Lanci Macklinovi. Macklin byl dalším.....

25. Sezóna 1958

Příběh Formule 1
Sezóna 1958 byla konečně a definitivně poslední sezonou pro Fangia. Fangio se s kariérou rozloučil v červenci na francouzské Grand Prix po lhostejném výkonu v nyní už hodně zastaralém Maserati 250F......

24. Poslední Maestrovo vítězství

Příběh Formule 1
Vraťme se na Nürburgring. Samotný Juan Manuel Fangio v minulosti, roku 1951, tvrdil, že je nemožné znát celou trať a udržet celých dvacetři kilometrů v hlavě a proto vytěsňuje z paměti všechny pomalé.....

18. Ferrariho piloti

Příběh Formule 1
V roce 1948 usedl Tazio Nuvolari, který se s Ferrarim už léta znal, za volant vozu 166S. 166S byl závodní a zároveň, v trochu jiné úpravě, sportovní vůz pro zákazníky. Nuvolari v něm jel závod Mille.....

15. Rychlý jezdec

Příběh Formule 1
Jak velká část jeho úspěchu byla dobytá čistě díky psychologickému nátlaku, který vyvíjel na ostatní příjemnější lidi jako byl Peter Collins nebo Stirling Moss? Enzo Ferrari, muž s podobně velkým.....

14. Fangiovo celkové vyčerpání

Příběh Formule 1
Problém nastal v padesátém druhém roce, kdy Alfa vypadla ze závodů Grand Prix. Juan Manuel Fangio, nyní bez stáje, seděl se založenýma rukama celou polovinu sezóny. Potom udělal svou velkou chybu. Na.....
← Předchozí 1 2

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní