Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Jackie Stewart

Jackie Stewart

Bývalý britský pilot Formule 1, v níž byl aktivní v letech 1965–1973. Působil v týmech BRM, Matra, March a Tyrrell. Přezdívalo se mu „Létající Skot“, odjel 99 GP závodů, 27 jich vyhrál a 43krát stál na stupních vítězů. Třikrát získal titul mistra světa (1969, 1971, 1973). Roku 2009 byl zařazen na 5. místo žebříčku 50 největších pilotů F1. Se synem Paulem založil roku 1996 stáj Stewart.

107. Nárazy povoleny

Příběh Formule 1
Na jednu stranu byl tým McLarenu kolosálně efektivní ve vyhrávání závodů, ale na stranu druhou tak nějak umožnil dvěma nejlepším řidičům světa dostat se do stavu, kdy nenáviděli jeden druhého tak.....

105. Aura tajemna, aura zrady

Příběh Formule 1
Bylo to na kvalifikaci v Monaku, kde měl Senna jeden ze svých mystických a nyní velmi dobře známých momentů střetnutí se s čistou rychlostí. „Najednou jsem byl téměř o dvě sekundy rychlejší než.....

77. Lauda v plamenech

Příběh Formule 1
Následující Velká cena se jela v Německu na okruhu Nürburgring. Tu a tam nevyzpytatelně pršelo, a tak kvalifikace neproběhla úplně bez problémů. Před začátkem samotného závodu se rozpršelo ještě více.....

71. Osudný ročník 73

Příběh Formule 1
Lotus a McLaren se vypracovaly do pozice vynikajících britských konstruktérů. V tabulce řidičů se ale o žádnou britskou nadvládu nejednalo. V čele byla exotická jména jako Fittipaldi, Regazzoni,.....

70. „Veterán“ Lotus 72E

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi získal roku 1972 titul v Lotusu 72D. Následující rok byl pro tým Lotusu plný intenzivních hádek a bojů mezi Fittipaldim a Ronniem Petersonem. Jejich chaotické soupeření umožnilo.....

69. Nejmladší světový šampion

Příběh Formule 1
Mladý Emerson Fittipaldi nebyl úplně prvním Brazilcem, který kdy startoval v seriálu Formule 1. Tím mužem byl pravděpodobně v padesátých letech dvacátého století Hernando da Silva Ramos. Emerson byl.....

68. Móda a styl závodních okruhů

Příběh Formule 1
Napříč šedesátými lety dvacátého století byly vyráběny krásné závodní vozy. O řidičích a kráse jejich módního stylu se až tak hovořit nedalo. Jim Clark nosil krátké vlasy a vždy měl s sebou pletený.....

67. Nástup peněz, nástup komerce

Příběh Formule 1
Fittipaldiho vzhled definitivně odrážel ledabylá sedmdesátá léta. A jak se toto desetiletí rozvíjelo, byla ve vzduchu spolu s marihuanou stále více cítit i směsice velkého byznysu a velkých peněz......

66. Emerson Fittipaldi, první Brazilec v F1

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi byl první Brazilec, kterému se podařilo prorazit ve světě Formule 1. Vepsal se do historie Formule 1 i běžné mluvy řidičů. Hláška „Jezdíš jako Fittipaldi!“ vznikla na počest.....

65. Osudná Parabolica

Příběh Formule 1
Klíčovým momentem v boji o titul se stala Monza. Jochen Rindt se neúčastnil předchozí Velké Ceny Austrálie a dovolil tak Ickxovi získat první vítězství pro Ferrari. Výhra v Itálii by pro Rindta do.....

64. Smrt jako poslední závodník

Příběh Formule 1
A jak si v té době vedli Rindtovi soupeři a spolubojovníci? Jackie Stewart byl dočasně poněkud vynechaný z bojů o přední pozice v o mnoho horším March 701. Jacky Ickx ve Ferrari 312B se zlepšoval......

63. Vousy musí dolů

Příběh Formule 1
Netrvalo to dlouho, než se Jochen Rindt a Colin Chapman dostali do rozepře. Po necelých šesti měsících v Lotusu se Rind rozhodl napsat Chapmanovi stížnost na křehkost vozů, ve kterých měl závodit......

62. Jackie Stewart a Jochen Rindt

Příběh Formule 1
V roce 1969 Jackie Stewart vyhrál španělskou Grand Prix. V té době měl již na svém kontě výhru v Kyalami z Jihoafrické Grand Prix. Stewart tak dával jasně najevo svůj záměr získat titul. Roku 1968 k.....

61. Smrt patří na trať, bezpečnost ne

Příběh Formule 1
A přesto si lidé Jackieho Stewarta nepamatují až tak dobře pro jeho geniální řidičské schopnosti, ale spíše pro jeho nekonečný boj za zvýšení bezpečnosti automobilových závodů. Jako by fakt, že se.....

60. Dokonalý tanec v dešti

Příběh Formule 1
Také v následujícím roce 67 měl spousty času přemítat nad smyslem života, vzhledem k neuvěřitelné nespolehlivosti BRM (nyní známé pod pseudonymem „British Racing Misery“, tedy „Britská Závodní.....

59. Z belgické trati do anglické nemocnice

Příběh Formule 1
Další závod se jel v belgickém Spa. Pršelo tak hodně, že viditelnost na trati byla nulová. Jackie Stewart zajel dobrou kvalifikaci a s jeho P261 do závodu startoval z velmi působivého třetího místa......

58. Ten druhý, ten lepší?

Příběh Formule 1
Jim Clark byl tragicky pryč ze scény a pozice „nejlepšího řidiče světa“ se uvolnila. A možná se uvolnila pro dalšího Skota – dalšího závodníka „v sukni“. Clark vyrůstal v Duns, západně od Berwicku.....

56. Módní trendy a nevítaná reklama

Příběh Formule 1
Ne že by v roce 1968 ještě nefungovalo komerční sponzorství, i v této době už ho bylo kolem závodů F1 spousty - firmy vyrábějící pneumatiky, benzínové a olejářské společnosti, výrobci zapalovacích.....

53. Smrt v dubnu 1968

Příběh Formule 1
Sedmý duben roku 1968 je opředený velkou sportovní tragédií. Za volantem Lotusu zemřel Jim Clark. Stalo se tomu tak při závodě Formule 2 v Hockenheimu. Při vyslovení Clarkova jména se vybaví řada.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....
← Předchozí 1 2 3 Následující →

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní