Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Jim Clark

Jim Clark

(1936–1968) Britský automobilový závodník a pilot Formule 1, v níž byl aktivní v sezónách 1960–1968. Závodil i ve sportovních a touringových vozech a na Indianapolis 500. V F1 působil u stáje Lotus, startoval na 72 GP, 25 jich vyhrál a 32krát stál na stupních vítězů. Zemřel při nehodě při závodě F2 na německém Hockenheimu. Je držitelem několika F1 rekordů a je řazen do TOP10 pilotů F1.

83. Pilot století …

Příběh Formule 1
Kdo si myslíte, že byl v roce 2000 vyhlášen populárním automobilovým magazínem Racer nejlepším pilotem století? Hádali byste taková jména jako Nuvolari, Fangio, Caracciola, Moss, Clark, Stewart,.....

79. Pilot versus technologie

Příběh Formule 1
Když poté, co nedojel v sedmdesátém devátém Velkou Cenu Monaka, James Hunt skončil se závoděním, jako jeden z důvodu pro své rozhodnutí uvedl převažující roli technologií v závodech Formule 1. Zdálo.....

73. Štěkající šílenec

Příběh Formule 1
“Děsí mě k smrti” bylo zajímavé doznání. A jednalo se o další rozpor v Huntově vztahu ke kariéře, kterou si zvolil. Jeho vnitřní pocity nebyly ty samé, jako u Jima Clarka a jeho změnách osobnosti ve.....

71. Osudný ročník 73

Příběh Formule 1
Lotus a McLaren se vypracovaly do pozice vynikajících britských konstruktérů. V tabulce řidičů se ale o žádnou britskou nadvládu nejednalo. V čele byla exotická jména jako Fittipaldi, Regazzoni,.....

68. Móda a styl závodních okruhů

Příběh Formule 1
Napříč šedesátými lety dvacátého století byly vyráběny krásné závodní vozy. O řidičích a kráse jejich módního stylu se až tak hovořit nedalo. Jim Clark nosil krátké vlasy a vždy měl s sebou pletený.....

66. Emerson Fittipaldi, první Brazilec v F1

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi byl první Brazilec, kterému se podařilo prorazit ve světě Formule 1. Vepsal se do historie Formule 1 i běžné mluvy řidičů. Hláška „Jezdíš jako Fittipaldi!“ vznikla na počest.....

58. Ten druhý, ten lepší?

Příběh Formule 1
Jim Clark byl tragicky pryč ze scény a pozice „nejlepšího řidiče světa“ se uvolnila. A možná se uvolnila pro dalšího Skota – dalšího závodníka „v sukni“. Clark vyrůstal v Duns, západně od Berwicku.....

55. Červeno-zlatý Lotus

Příběh Formule 1
První představení této nové kombinace proběhlo na holandské Grand Prix v roce 1967. Graham Hill zvítězil v kvalifikaci, kterou zajel o tři sekundy rychleji, než o rok před tím. Závod vyhrál Jim Clark.....

54. Jedna éra končí, další začíná …

Příběh Formule 1
Jim Clark díky svým rychlým reflexům a výtečné schopnosti vyhodnocování situací přežil mnoho nehod a zvratů jak při závodění, tak i v životě. Byl si ale perfektně vědom toho, že smrt číhala všude.....

53. Smrt v dubnu 1968

Příběh Formule 1
Sedmý duben roku 1968 je opředený velkou sportovní tragédií. Za volantem Lotusu zemřel Jim Clark. Stalo se tomu tak při závodě Formule 2 v Hockenheimu. Při vyslovení Clarkova jména se vybaví řada.....

52. Bezpečnost až na posledním místě

Příběh Formule 1
Ty skutečně ošemetné druhořadé okruhy, na kterých se v padesátých letech jezdily svérázné neoficiální závody šampionátu, byly postupem času vyřazeny. Problémem ale zůstávalo to, že okruhy, které se.....

51. Obávaná Monza

Příběh Formule 1
Jméno Monza je zřejmě jedním z nejmocnějších a nejpůsobivějších slov ve světě automobilových závodů. A je k tomu opravdu dobrý důvod. Stejně jako Spa a Nürburgring má tento okruh ohromný historický.....

48. Úspěšné spojení pod značkou Lotus

Příběh Formule 1
Nebylo divu, že v tomto děsivém prostředí začal brát Chapman celkem dost prášků, jen aby se udržel na nohou. Jeden z jeho poručíků, Ron Hickman, řekl: „Colin byl naprosto otevřený, co se týče jeho.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

46. Clark a Chapman – bratři v triku

Příběh Formule 1
Je možné, že za touto změnou osobnosti mohl stát jeden člověk? Možné to skutečně je, a tím člověkem nebyl nikdo jiný než Colin Chapman. Tyto dva nemohli být nikdy odděleni, a to ani po smrti. Zkuste.....

45. Kolo za $150

Příběh Formule 1
V roce 1963 se Jim Clark poprvé s Lotusem účastnil závodu v Indianapolis. Tento závod rozpoutal horkou polemiku o konečném vítězi, kterým byl Parnelli Jones. Clark, jenž se umístil druhý, si nejenže.....

44. Pan Nerozhodný

Příběh Formule 1
Na trati a tedy i při řízení se Jim Clark pohyboval nenuceně a bez námahy s jakousi plynulostí, která se nedala popsat. Mimo trať byl ale jen stěží schopný se ráno obléknout. Dělalo mu problém si.....

43. „Když konstruktér s řidičem snídá…“

Příběh Formule 1
V roce 1963 už ale bylo vše jinak. Někteří historikové a fandové Formule 1 o tomto roce mluví jako o zemi zaslíbené. V ní kraloval Jim Clark, který bez problémů a velmi hladce převzal Mossovu.....

40. Dříč Hill

Příběh Formule 1
Na konci roku 1962 se Stirling Moss, nejnadanější ze všech automobilových závodníků své doby, zotavoval z utrpěných zranění a byl smířený s tím, že nikdy za svou kariéru nezískal a ani nezíská titul.....

39. Světový šampión BRM

Příběh Formule 1
BRM, které bylo nyní pod vedením Rudda a popostrkované Grahamem Hillem, vytvořilo dostatečně silný a spolehlivý motor s komínovými výfuky ve stylu dragsterů (které když se v průběhu závodu zahřály,.....
← Předchozí 1 2

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní

BESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswy