Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata
Zajezdime
Menu
  • Zážitkové jízdy
  • Historie motorsportu
Home  /  Téma: Graham Hill

Graham Hill

(1929–1975) Britský automobilový jezdec a pilot Formule 1, v níž byl aktivní v letech 1958–1975). Dvojnásobný mistr světa (1962, 1968) a první jezdec, jenž kdy získal tzv. „trojitou korunu“, tedy výhru na Indianapolis 500, 24 hodin Le Mans a GP Monaka či titul mistra světa. V F1 jezdil za týmy Lotus, BRM, Brabham a Hill. Zemřel při letecké havárii. Jeho syn Damon je mistrem světa z roku 1996.

73. Štěkající šílenec

Příběh Formule 1
“Děsí mě k smrti” bylo zajímavé doznání. A jednalo se o další rozpor v Huntově vztahu ke kariéře, kterou si zvolil. Jeho vnitřní pocity nebyly ty samé, jako u Jima Clarka a jeho změnách osobnosti ve.....

71. Osudný ročník 73

Příběh Formule 1
Lotus a McLaren se vypracovaly do pozice vynikajících britských konstruktérů. V tabulce řidičů se ale o žádnou britskou nadvládu nejednalo. V čele byla exotická jména jako Fittipaldi, Regazzoni,.....

68. Móda a styl závodních okruhů

Příběh Formule 1
Napříč šedesátými lety dvacátého století byly vyráběny krásné závodní vozy. O řidičích a kráse jejich módního stylu se až tak hovořit nedalo. Jim Clark nosil krátké vlasy a vždy měl s sebou pletený.....

66. Emerson Fittipaldi, první Brazilec v F1

Příběh Formule 1
Emerson Fittipaldi byl první Brazilec, kterému se podařilo prorazit ve světě Formule 1. Vepsal se do historie Formule 1 i běžné mluvy řidičů. Hláška „Jezdíš jako Fittipaldi!“ vznikla na počest.....

61. Smrt patří na trať, bezpečnost ne

Příběh Formule 1
A přesto si lidé Jackieho Stewarta nepamatují až tak dobře pro jeho geniální řidičské schopnosti, ale spíše pro jeho nekonečný boj za zvýšení bezpečnosti automobilových závodů. Jako by fakt, že se.....

60. Dokonalý tanec v dešti

Příběh Formule 1
Také v následujícím roce 67 měl spousty času přemítat nad smyslem života, vzhledem k neuvěřitelné nespolehlivosti BRM (nyní známé pod pseudonymem „British Racing Misery“, tedy „Britská Závodní.....

59. Z belgické trati do anglické nemocnice

Příběh Formule 1
Další závod se jel v belgickém Spa. Pršelo tak hodně, že viditelnost na trati byla nulová. Jackie Stewart zajel dobrou kvalifikaci a s jeho P261 do závodu startoval z velmi působivého třetího místa......

58. Ten druhý, ten lepší?

Příběh Formule 1
Jim Clark byl tragicky pryč ze scény a pozice „nejlepšího řidiče světa“ se uvolnila. A možná se uvolnila pro dalšího Skota – dalšího závodníka „v sukni“. Clark vyrůstal v Duns, západně od Berwicku.....

57. Budoucnost jménem McLaren

Příběh Formule 1
McLaren začal psát svou budoucnost. Vyrobili první vůz pro závody Grand Prix - McLaren-Cosworth M7A. Každý, kdo měl šanci ten vůz vidět, souhlasil s tím, že byl extrémně důkladný, skvěle navržený,.....

56. Módní trendy a nevítaná reklama

Příběh Formule 1
Ne že by v roce 1968 ještě nefungovalo komerční sponzorství, i v této době už ho bylo kolem závodů F1 spousty - firmy vyrábějící pneumatiky, benzínové a olejářské společnosti, výrobci zapalovacích.....

55. Červeno-zlatý Lotus

Příběh Formule 1
První představení této nové kombinace proběhlo na holandské Grand Prix v roce 1967. Graham Hill zvítězil v kvalifikaci, kterou zajel o tři sekundy rychleji, než o rok před tím. Závod vyhrál Jim Clark.....

54. Jedna éra končí, další začíná …

Příběh Formule 1
Jim Clark díky svým rychlým reflexům a výtečné schopnosti vyhodnocování situací přežil mnoho nehod a zvratů jak při závodění, tak i v životě. Byl si ale perfektně vědom toho, že smrt číhala všude.....

53. Smrt v dubnu 1968

Příběh Formule 1
Sedmý duben roku 1968 je opředený velkou sportovní tragédií. Za volantem Lotusu zemřel Jim Clark. Stalo se tomu tak při závodě Formule 2 v Hockenheimu. Při vyslovení Clarkova jména se vybaví řada.....

52. Bezpečnost až na posledním místě

Příběh Formule 1
Ty skutečně ošemetné druhořadé okruhy, na kterých se v padesátých letech jezdily svérázné neoficiální závody šampionátu, byly postupem času vyřazeny. Problémem ale zůstávalo to, že okruhy, které se.....

47. Král garážníků

Příběh Formule 1
Pro Chapmana bylo ve skutečnosti obrovské štěstí, že se v pozici nového „krále garážníků“ dostal na scénu automobilových výrobců v době, kdy pro to byly v Británii ty nejlepší podmínky. Inteligentní,.....

41. Jack Brabham

Příběh Formule 1
Podobné názory se nikdy neobjevily o Jacku Brabhamovi, Hillovu rivalovi a vrstevníkovi. Brabhamovy výsledky jsou prakticky totožné s Hillovými, přesto s několika výjimkami. Brabham dokázal získat tři.....

40. Dříč Hill

Příběh Formule 1
Na konci roku 1962 se Stirling Moss, nejnadanější ze všech automobilových závodníků své doby, zotavoval z utrpěných zranění a byl smířený s tím, že nikdy za svou kariéru nezískal a ani nezíská titul.....

39. Světový šampión BRM

Příběh Formule 1
BRM, které bylo nyní pod vedením Rudda a popostrkované Grahamem Hillem, vytvořilo dostatečně silný a spolehlivý motor s komínovými výfuky ve stylu dragsterů (které když se v průběhu závodu zahřály,.....

38. Žhavé stroje a krásné dámy

Příběh Formule 1
Mike Hawthorn, Peter Collins a Stirling Moss se přirozeně také obklopovali krásnými dívkami. Obrázek osobnosti automobilového závodníka se začal u široké veřejnosti stávat jistým symbolem a začal tak.....

37. Graham Hill – síla rozdvojené osobnosti

Příběh Formule 1
Jak vlastně můžeme hodnotit kariéru jezdce Formule 1? Podle počtu vítězství nebo podle skutečných výkonů bez ohledu na umístění? Jinými slovy, co třeba takový mimořádný jezdec jakým byl Graham Hill?.....
← Předchozí 1 2

Rychlé odkazy

  • Napište nám
  • Zážitkové jízdy
  • Volné termíny
  • O nás
  • Témata

Nejnovější příběhy

  • 1973 – Skrz barikády
  • 1970 – Šílení psi a Mexičané
  • 1969 – O zaječí chlup
  • 1966 – Demoliční Indy
  • 1965 – Velký Útěk
  • 1960 – Tramvaj Jacka Brabhama

Jsme sociálně aktivní